آفتاب

زیر ساخت‌های ایجاد بازرسی هوشمند از انبارها فراهم شد

زیر ساخت‌های ایجاد بازرسی هوشمند از انبارها فراهم شد

مدیرکل دفتر امور خدمات بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: بستر زیر ساختی رصد و جریان گردش کالا به صورت الکترونیکی و هوشمند در سامانه جامع انبارها فراهم شد.

به گزارش ایلنا از وزارت صنعت، معدن و تجارت؛​­­ در جلسه فنی و توجیهی که به همین منظور در محل دفتر امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن وتجارت با حضور همکاران و کارشناسان سازمان صمت استان‌ها برگزار شد، بر ضرورت شفاف سازی کل زنجیره تامین و توزیع کالا تاکید شد.

محمد قبله ­در این نشست تصریح کرد: براساس تکالیف قانونی منبعث از قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز؛ وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف است علاوه بر شناسایی انبارها؛ امکاناتی را فراهم کند­ تا انبارهای کشور موجودی خود را در سامانه مذکور درج کنند.

وی گفت: رویکرد این جلسه تبیین فرآیند برقراری ارتباط وب سرویس فی مابین سامانه های انبار داری اختصاص فعالین تجاری با سامانه جامع انبارها بود.

در جلسه فنی و توجیهی یاد شده به امکان دسترسی به گزارش موجودی کالاهای اساسی انبار در سامانه برای همه استانها تاکید و مقرر شد کارشناسان استانی بر اساس اطلاعات درج شده در سامانه انبار اقدام به بازرسی از مراکز نگهداری کالا کنند.

در ادامه این نشست علاوه بر توضیح مستندات وب سرویس سامانه و نحوه چگونگی و کاهش زمان ثبت و انجام اطلاع رسانی به صاحبان مراکز تولیدی، صنعتی و انبارهای بزرگ به سئوالات مطروحه نمایندگان استانی پاسخ داده شد.

گفتنی است؛ دفتر امور خدمات بازرگانی به منظور تبیین اهداف فوق و ایجاد زمینه های لازم در سراسر کشور نشست مشترکی با نمایندگی از استانها برگزار شد.

طرح مذکور از ابتدای شهریور ماه سالجاری در سراسر کشور اجرا شده و براساس آن­ همه ­انبارها موظف شدند موجودی خود را در سامانه انبار ثبت کنند.

کد N1980241

وبگردی