آفتاب

ارسال هزار تن دارو در ۱۴ محموله به عتبات عالیات برای سفر اربعین

ارسال هزار تن دارو در ۱۴ محموله به عتبات عالیات برای سفر اربعین

دبیرکل جمعیت هلال احمر از بارگیری و ارسال هزار تن دارو و تجهیزات پزشکی در ۱۴ محموله به عتبات عالیات خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست خبری محمود محمدی‌نسب (دبیر کل جمعیت هلال احمر)، روسای سازمان امداد و نجات و مرکز پزشکی حج و زیارت جهت بارگیری و ارسال محموله دارویی و ملزومات مصرفی پزشکی با حضور مهدی محمدی نسب (دبیرکل جمعیت هلال احمر)، مرتضی سلیمی (رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر)، سیدعلی مرعشی ر(ییس مرکز پزشکی جمعیت هلال احمر) برگزار شد.

سیدعلی مرعشی در ابتدا گفت: در ۱۰۰ تن دارو و تجهیزات  به همراه ۴۰۰ قلم دارو و ۸۰ قلم مصرفی در ۱۴ محموله به اعتبات ارسال خواهد شد.

وی ادامه داد: همه زائران تحت پوشش بیمه هستتد و خدماتشان هم رایگان است. همچنین بالغ بر ۹۰ نفر تیم امدادی قلب، ارتوپد، زنان، روانشناسی و ... نیز برای اعزام آماده‌ شده‌اند همچنین امسال برای اولین بار یک درمانگاه طب سنتی را هم در کربلا راه‌اندازی خواهیم کرد.

رییس مرکز پزشکی جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: مهم‌ترین توصیه برای این ایام پوشیدن لباس گرم و داشتن کفش و کوله پشتی مناسب است. علاوه بر آن زائران باید داروهای خاص خود را که در ایران مصرف می‌کردند، همراه خود داشته باشند البته ما اقلامی را به همراه داریم اما ممکن است مارک مصرفی آنان با داروی بیمار متفاوت باشد.

ادامه دارد...

کد N1980204

وبگردی