آفتاب

هشدار وزیر خارجه انگلیس به همتای سعودی‌اش درباره سرنوشت خاشقجی

هشدار وزیر خارجه انگلیس به همتای سعودی‌اش درباره سرنوشت خاشقجی

وزیر خارجه انگلیس طی گفت‌‌وگوی تلفنی با همتای سعودی‌اش، هشدار داده است در صورتی‌که گزارش رسانه‌ها درخصوص سرنوشت روزنامه‌نگار منتقد عربستانی درست باشد، لندن آن را جدی خواهد گرفت.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «جرمی هانت» وزیر خارجه انگلیس، سه‌شنبه‌شب طی گفت‌وگویی تلفنی با همتای سعودی‌اش «عادل الجبیر» درباره مساله ناپدید شدن «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار منتقد گفته است: «اگر گزارش‌ها درباره خاشقجی صحت داشته باشد با جدیت بسیار تعامل خواهیم کرد».

هانت از عربستان سعودی خواسته است «با ترکیه درباره قضیه خاشقجی همکاری کامل داشته باشد».

هانت در توئیتر خود نیز نوشته است در دیداری که با سفیر عربستان سعودی در لندن داشته، خواستار توضیحات فوری ریاض درباره سرنوشت خاشقجی شده‌ است.

هانت نوشته است: «خشونت علیه روزنامه‌نگاران در سطح جهانی رو به فزونی گذاشته و تهدیدی جدی علیه آزادی بیان است. اگر گزارش رسانه‌ها درست باشد، ما آن را جدی خواهیم گرفت».

هفته پیش، جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار مشهور عربستانی و منتقد سیاست‌های «محمد بن‌سلمان» ولیعهد این کشور پس از ورود به کسنولگری عربستان در استانبول ناپدید شد. 

ماجرا زمانی ابعاد پیچیده‌تری به خود گرفت که رسانه‌های بین‌المللی به نقل از مقام‌های پلیس ترکیه این احتمال را مطرح کردند که او در کنسولگری به قتل رسیده است. مقام‌های سعودی این اظهارات را «بی‌اساس» نامیده‌ و گفته‌اند حاضر به همکاری با ترکیه در مورد تحقیقات مربوطه هستند.

 

 

کد N1979917

وبگردی