آفتاب

ایران با رعایت قواعد حقوق بین‌المللی قاطعانه با تروریسم مقابله می‌کند

ایران با رعایت قواعد حقوق بین‌المللی قاطعانه با تروریسم مقابله می‌کند

هیات جمهوری اسلامی ایران به سرپرستی مدیرکل حقوقی بین‌المللی وزارت امور خارجه در پنجاه و هفتمین اجلاس سالانه سازمان مشورتی حقوقی آسیایی آفریقایی (آلکو) حضور دارد.

به گزارش ایلنا،‌ در نشست عمومی و عالیرتبه این اجلاس، کشورهای شرکت‌‌‌‌‌‌کننده به ارائه دیدگاه‌ها و مواضع خود درخصوص موضوعات در دستورکار آلکو پرداختند. عباس باقرپور، مدیرکل حقوقی وزارت امور خارجه و نماینده ایران در این اجلاس نیز چند موضوع را به طور خاص مورد توجه قرار داد.

وی ضمن تاکید بر غیر قانونی بودن تحریم‌های یکجانبه آمریکا گفت: هفته گذشته دیوان بین‌‌‌‌المللی دادگستری با صدور قرار موقت، از آمریکا خواسته که اجرای تحریم‌ها در حوزه‌های خاص را متوقف کند و امکان تبادلات مالی و بانکی در آن حوزه‌ها را فراهم سازد.

مدیرکل حقوقی وزارت امور خارجه با برشمردن دیدگاه‌ها و مواضع ایران در مقابله با تروریسم اظهار داشت:‌ مقابله با این پدیده نیازمند رهیافت جامع است. ایران به عنوان قربانی تروریسم، با رعایت قواعد حقوق بین‌‌‌‌الملل از جمله مقررات منشور ملل متحد، قاطعانه با تروریسم مقابله می‌کند. سه هفته قبل شاهد حمله تروریستی در شهر اهواز بودیم که منجر به شهادت و زخمی شدن مردم از جمله کودکان شد. بروز این حمله موجب تقویت اراده ملت و دولت ایران در تداوم مقابله با تروریسم شد.

باقرپور همچنین درخصوص مسئله فلسطین تصریح کرد: اقدام آمریکا در شناسایی قدس شریف به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت به این شهر، نقض فاحش حقوق بین‌الملل و قطعنامه‌های مجمع عمومی و شورای امنیت سازمان ملل است.

کد N1979544

وبگردی