آفتاب

حاشیه یک اختتامیه | پدر شهید نابینا با بنری اعتراضی به تصویب لوایح FATF

حاشیه یک اختتامیه | پدر شهید نابینا با بنری اعتراضی به تصویب لوایح FATF

از نکات ویژه آیین اختتامیه مسابقات سراسری حضور پدر شهید نابینایی در سالن برگزاری مراسم بود که بنری با مضمون اعتراضی به تصویب لوایح FATF به دست داشت که با راهنمایی مسئولان برگزاری به گوشه ای از سالن هدایت شد که تا انتهای مراسم نیز این بنر را در دست داشت.

آفتاب:به نقل از خبرگزاری مهر، دوره چهل و یکم مسابقات سراسری قرآن امسال به میزبانی شهر اراک از دهم مهر ماه آغاز شد و تا ۲۳ مهر ماه ادامه خواهد داشت؛ آیین اختتامیه این رقابت‌ها در بخش برادران، شانزدهم مهر ماه در محل برگزاری مسابقات یعنی مجموعه کوه نور اراک برگزار شد.


مراسم با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید توسط مهدی غلام نژاد؛ رتبه برتر قرائت تحقیق در مسابقات آغاز شد؛ نکته قابل توجه حضور مسئولان استانی در غیاب مسئولان کشوری همچون افتتاحیه بود.


در این مراسم نمایندگان کشورمان در مسابقات بین المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران و مالزی مشخص شدند؛ مهدی غلام نژاد در رشته قرائت تحقیق و محمدجواد مرادی در رشته حفظ کل حائز رتبه برتر در مسابقات سراسری شدند و نمایندگان کشورمان در مسابقات بین المللی جمهوری اسلامی ایران خواهند بود و  همچنین هادی موحدامین از نفرات ممتاز رشته قرائت تحقیق نماینده ایران در مسابقات بین المللی مالزی خواهد بود که توسط مجری برنامه نیز اعلام شد.


از نکات ویژه آیین اختتامیه مسابقات سراسری حضور پدر شهید نابینایی در سالن برگزاری مراسم بود که بنری با مضمون اعتراضی به تصویب لوایح FATF به دست داشت که با راهنمایی مسئولان برگزاری به گوشه ای از سالن هدایت شد که تا انتهای مراسم نیز این بنر را در دست داشت.


در بخشی از مراسم حجت الاسلام والمسلمین سیدمصطفی حسینی، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف با قرائت حکمی از طرف حجت الاسلام والمسلمین محمدی، نماینده ولی فقیه و رئیس این سازمان، حجت الاسلام علی مقنی را به عنوان مسئول بنیاد مسابقات قرآن کریم سازمان اوقاف معرفی کرد.


از نکات ویژه دیگر این مراسم می توان به اشکهای مهدی غلام نژاد، رتبه برتر قرائت تحقیق اشاره کرد، مجری برنامه در حین آمدن غلام نژاد به جایگاه برای دریافت جایزه به این موضوع اشاره کرد که وی با وجود بیماری مادرش در این مسابقات شرکت کرد و رتبه نخست را کسب کرد. پس از اینکه مجری به غلام نژاد گفت جمله ای رو به دوربین به مادرت بگو، وی با چشمانی اشک آلود گفت که تمامی موفقیتهایم را مدیون تو هستم مادرم.


اجرای نمایش، پخش کلیپ شهدای قرآنی فاجعه منا از دیگر برنامه های آیین اختتامیه چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن در بخش برادران بود.


حجت الاسلام والمسلمین حمید محمدی دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی نیز درمراسم اختتامیه  مسابقات سراسری قرآن در بخش برادران اظهار داشت: فعالیت‌ های قرآنی و معنوی در جامعه بایستی گسترش یابد و در این راستا نیاز است ایجاد انگیزه شود.


دبیر شورای توسعه فعالیت های قرآنی کشور افزود: بایستی در جامعه و در میان جوانان درک عمیقی از تعالیم قرآن کریم ایجاد شود و این مهم می‌تواند از طریق برگزاری رقابت های قرآنی صورت پذیرد، چراکه شرکت کنندگان در این مسابقات، در حقیقت انگیزه های معنوی را دنبال می کنند.


محمدی ادامه داد: برگزاری مسابقات قرآن در سطح کشور در حقیقت یک فرهنگ سازی و ایجاد انگیزه به ویژه برای نسل جوان است تا بتوانیم کلام وحی و قرآن کریم را در جامعه نهادینه سازی کنیم.


دبیر شورای توسعه فعالیت های قرآنی کشور بیان کرد: چنانچه بتوانیم به طور موثر در این زمینه عمل کنیم، ارتقای فرهنگ عمومی را به دنبال خواهد داشت و در کنار آن شاهد کاهش آسیب ها و معضلات اجتماعی خواهیم بود.


وی خاطر نشان ساخت: ارتقای معنویت و نهادینه سازی آموزه های قرآنی موجب گسترش و اشاعه فرهنگ دینی و اسلامی در جامعه می شود و برای این مهم باید افراد را ترغیب و تشویق کنیم تا به مطالعه معانی بلند قرآن کریم و تفسیر آیات وحی بپردازند.آیین اختتامیه چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در بخش آقایان دقایقی پیش به پایان رسید و استان اصفهان رسماً به عنوان میزبان دور بعدی مسابقات سراسری قرآن کریم معرفی شد.


بنا بر این گزارش نشان برگزاری این رقابت‌ها در حاشیه برگزاری اختتامیه مسابقات در مجتمع کوه نور اراک از سوی حجت‌الاسلام سیدمصطفی حسینی رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه به حجت‌الاسلام رضا صادقی مدیرکل اوقاف استان اصفهان تقدیم شد.


بر همین اساس اصفهان سال ۱۳۹۸ از مسابقات سراسری میزبانی می‌کند و پس از اصفهان استان‌های خراسان رضوی و تهران مسابقات سراسری قرآن کریم را در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ برگزار خواهند کرد.







           
کد N1979261

وبگردی