آفتاب

پایان انتقال سلاح‌های سنگین شورشیان سوری از ادلب

پایان انتقال سلاح‌های سنگین شورشیان سوری از ادلب

منابع رسانه‌ای اعلام کردند شورشیان سوری، دو روز مانده به پایان مهلت توافق آنکارا و مسکو، تسلیحات سنگین خود را از منطقه حائل در ادلب خارج کرده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، یک مقام دولتی در آنکارا امروز -سه‌شنبه- اعلام کرد که گروه «جبهه آزادی‌بخش ملی»- که تحت حمایت ترکیه است، تمامی سلاح‌های سنگین خود را، طبق توافق آنکارا و مسکو، از منطقه حائل در ادلب خارج کرده‌ است.

گروه موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر سوریه»، وابسته به معارضان، در این‌باره خاطرنشان کرد، گروه تروریستی «جبهه‌النصره» نیز جنگ‌افزارهای سنگین خود را از بخش‌های گسترده‌ای از منطقه حائل غیرنظامی خارج کرده‌اند.

بر پایه توافق میان «رجب طیب اردوغان» و «ولادیمیر پوتین» روسای جمهوری ترکیه و روسیه، منطقه‌ای عاری از سلاح‌های سنگین بین ارتش سوریه و شورشیان در فاصله‌ای بین ۱۵ تا ۲۰ کیلومتر بین دو طرف در ادلب تشکیل می‌شود و ترکیه مراکز نظارتی خود در این استان را تقویت می‌کند.

«ناجی مصطفی» سخنگوی «جبهه آزادی‌بخش ملی» تصریح کرد، معارضان در ادلب، برای اجرای توافق مسکو و آنکارا، توافق کرده‌اند. به گفته این سخنگو، شورشیان سلاح‌های سبک و نیمه‌سنگین خود را در منطقه نگه می‌دارند.

کد N1979260

وبگردی