آفتاب

توطئه دشمن تضعیف معیشت مردم کشورمان است

توطئه دشمن تضعیف معیشت مردم کشورمان است

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام با بیان اینکه نصب ولی فقیه توسط مردم نیست اما اعمال ولایت فقیه بدون مردم میسر نخواهد شد گفت: در نظام اسلامی مردم در محوریت قرار دارند امروز که توطئه دشمن تضعیف معیشت مردم است با اتکا به مردم این مشکل را حل می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمد مخبر در مراسم آغاز اعزام کاروان‌های جهادی سلامت احسان به هزار نقطه محروم کشور با بیان اینکه 10 سال پس از درگذشت امام حسن(ع) و امام حسین(ع) از عقدی که بین امام زمان خود و معاویه منعقد شده بود برنگشت ادامه داد: این یک نکته برای شرایط امروز کشورمان می‌تواند باشد که امام حسین(ع) پس از 10 سال از درگذشت امام حسن(ع) به عقد معاهده‌ای که بین وی و معاویه بود پایدار ماند .

وی با تاکید بر اینکه یکی از نکات عاشورا این است که در این واقعه محوریت مردم بوده‌اند ادامه داد: اعمال حاکمیت زمانی صورت می‌گیرد که مردم متقاضی باشند.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام خمینی ادامه داد: پس از فوت آیت الله بروجرودی تنها گزینه برای مرجعیت امام خمینی بود البته امام خمینی قبل از انقلاب هم امام بودند اما وقتی که مردم متقاضی شدند جریان در مسیر دیگری ادامه پیدا کرد. مهم این است که مردم محوریت باشند و مردم می‌خواستند که وی ا مام باشد و بماند.

وی ادامه داد: نصب ولی فقیه توسط مردم نیست اما اعمال ولایت فقیه بدون مردم میسر نخواهد بود.

مخبر افزود: اما پس از فوت امام خمینی سیدی برای رهبری مطرح شد که هر چند به عنوان عالم، متدین و مبارز مطرح بود اما به عنوان یک فقیه کمتر شناخته می‌شد اما از آنجایی که مردم در نظام اسلامی اصل هستند، وی به مقام رهبری رسید.

وی با بیان اینکه ساختار حکومت به نیابت مردم است و این به معنای سلب اختیارات مردمی نیست گفت: امروز بزرگترین تکلیف مسئولان خدمات رسانی به مردم است و باید نهضت خدمات رسانی به مردم با محوریت خود مردم دنبال شود.

مخبر تاکید کرد: در سال 78، در سال 88 و در دیماه سال گذشته مشکلات با نیروی نظامی حل شد و خود مردم به صحنه آمدند تا از کیان خود حفاظت کنند. هر 10 سال یک بار هم دشمن توطئه‌ای را در ایران ایجاد می‌کند اما همین مردم آن را خنثی می‌کنند.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام با بیان اینکه جنگ اقتصادی در پیش روی ایران است و دشمن بر روی معیشت مردم تمرکز کرده است گفت: با توجه به امکانات کشور و نیروی غیرتمندی که در کشورمان وجود دارد جای هیچ نگرانی وجود دارد و دشمن امروز دلواپس ماست اما ما از هیچ دشمنی نگرانی نداریم.

مخبر با بیان اینکه هنر امام خمینی به صحنه کشیدن مردم در تمام شرایط بود ادامه داد: خوشبختانه رهبری هم این هنر را دارند و در مقطعی هم آتش به اختیار بودن را مطرح کردند به این معنا که 85 میلیون جمعیت باید این مشکلات را حل کنند.

وی با بیان اینکه ایجاد مشکل برای معیشت مردم توطئه دشمن است گفت: بالاترین رسالت ستاد اجرایی فرمان امام این است که هر چه امکانات دارد در اختیار مردم بگذارد و به همین دلیل بنیاد برکت احسان را راه‌اندازی کردیم که از طریق آن نسبت به ارائه خدمات به مردم مناطق محروم اقدام کردیم اخیرا بسته‌های حمایتی از جمله ارسال جهیزیه، ارسال لوازم التحریر، کاشت حلزون برای کودکان ناشنوا را انجام دادیم و در تامین دارو برای محرومین از هیچ امکانی دریغ نخواهیم کرد.

مخبر با بیان اینکه میانگین امید به زندگی در ایران به 75 سال رسیده است گفت: این رقم روزی در کشورمان بسیار پایین بود اما توانستیم با آبادانی آن را افزایش دهیم.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام با اشاره به ساخت بیمارستان و خدمات بهداشتی در کشور گفت: در حال حاضر در حال ساخت بیمارستان 2500 تختخوابی و ساخت چهار مرکز ضد سرطان در کشور هستیم و 154 مرکز بهداشت هم ساخته شده و این رقم هم در حال ادامه است.

مخبر با بیان اینکه وام قرض‌الحسنه دارو و بیمه درمانی در اختیار مردم ساکن مناطق محروم قرار می‌دهیم گفت: 96 درصد داروی مورد نیاز در کشورمان تولید می‌شود و 4 درصدی که تولید نمی‌شود 35 درصد هزینه‌های دارویی کشور را شامل می‌شود که این 4 درصد توسط تکنولوژی‌های های‌تک تولید می‌شوند که فعلا امکان تولید آن در کشور وجود ندارد.

وی ادامه داد: با توجه به اقداماتی که انجام داده‌ایم سالانه 150 میلیارد تومان کمتر از جیب بیماران خرج می‌شود و به دنبال این هستیم که این ا قدامات با محوریت مردم انجام شود.

مخبر گفت: روزانه هفت هزار بیمار در مناطق محروم ویزیت می‌شوند که این تجهیزات پزشکی و بهداشتی با محوریت مردم در اختیار محرومان قرار می‌گیرد و به دنبال این هستیم که در استان‌های محروم قرارگاه‌هایی شکل بگیرد که این تشکیلات از طریق آنها انجام شود.

کد N1979253

وبگردی