آفتاب

خاشقجی دوست من بود/ ادعاها درباره بازداشت یا قتل وی بی‌اساس است

خاشقجی دوست من بود/ ادعاها درباره بازداشت یا قتل وی بی‌اساس است

سفیر عربستان در آمریکا تاکید کرد که روزنامه‌نگار مفقود سعودی دوست وی بوده و انتقادات او از دربار پادشاهی صادقانه بوده است.

به گزارش ایلنا به نقل از النشره،‌ «خالد بن سلمان» سفیر عربستان در آمریکا تاکید کرد که انتقادات «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار مفقود سعودی از پادشاه فعلی همیشه درست بوده است؛ او زمانی دوست نزدیک دربار سعودی بوده است.

خالد بن سلمان تبیین کرد: «گزارش­‌هایی که اعلام می‌کنند عربستان، خاشقجی را بازداشت کرده یا کشته کاملا اشتباه و بی‌اساس است،‌ من نمی­‌دانم این ادعای چه کسانی است و چه هدفی را از این شایعات دنبال می­‌کنند».

 وی در ادمه افزود: «آنچه برای ما مهم است، ‌سلامت جمال و کشف حقیقت است. جمال دوستان بسیاری در عربستان دارد از جمله خود من و با وجود اختلاف بین ما و انتخاب گزینه به اصطلاح تبعید اختیاری او،‌ ما همچنان در واشنگتن با یکدیگر در ارتباط بودیم».

بن سلمان در توضیحات دیگری گفت که او طی سال گذشته با خاشقجی دیدار شخصی داشته و با یکدیگر نیز نامه نگاری‌­های مکتوب داشته­‌اند.

سفیر عربستان در آمریکا تأکید کرد که دولت سعودی به طور کامل با تحقیقات انجام شده توسط مقام‌های دولت ترکیه همکاری داشته است،‌ جمال، شهروند سعودی است که سلامت و امنیت او اولویت نخست دولت است.

 

 

 

 

کد N1979030

وبگردی