آفتاب

قاووق: مقاومت لبنان مانع راهبردی در برابر اسرائیل است

قاووق: مقاومت لبنان مانع راهبردی در برابر اسرائیل است

عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان ضمن تشریح سیاست واشنگتن در قبال ریاض از مقاومت لبنان به عنوان مانع راهبردی در برابر رژیم صهیونیستی نام برد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المنار، شیخ نبیل قاووق عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان اعلام کرد: مانع راهبردی در برابر طرح اسرائیلی در منطقه تقویت قدرت مقاومت در لبنان است. اسرائیل از موضع ملی جامع لبنانی ها در قبال تهدیدات این رژیم و در حمایت از لبنان و قدرت مقاومت شوکه شد.

وی افزود: در رژیم صهیونیستی به ناتوانی ارتش این رژیم در حمایت از جبهه داخلی اسرائیل اذعان شده است و مسئولان سیاسی و نظامی این رژیم دروغ می گویند و اعتمادی به آنها نیست اما در لبنان روز به روز اعتماد لبنانی ها و اعراب به قدرت مقاومت و به درست بودن وعده سید مقاومت سید حسن نصرالله بیشتر می شود.

قاووق تاکید کرد: حزب الله مانند جنبش امل در خط مقدم برای تسهیل تشکیل دولت است. مسئول تاخیر در تشکیل کابینه کیست؟ معیار واحدی وجود دارد که مشخص می کند که مسئول کیست. استفاده کننده از تاخیر تشکیل کابینه گروههای سیاسی معلوم الحال هستند که عمدا به منظور تضعیف رئیس جمهور لبنان این کار را می کنند. آنها خدمتگزار کشور نیستند و نشان داده اند که منافع مردم و کشور برای آنها معنایی ندارد.

وی با اشاره به سیاست آمریکا در قبال عربستان گفت: آنچه همواره ثابت شده این است که آمریکا به طور دائم در راستای باج گیری از عربستان حرکت نمی کند و غیر از آن چیز دیگری نیست.

کد N1978665

وبگردی