آفتاب

خطرناک‌ترین تروریست مصری در لیبی دستگیر شد

خطرناک‌ترین تروریست مصری در لیبی دستگیر شد

سخنگوی ارتش لیبی از دستگیری یکی از خطرناکترین سرکردگان گروه‌های -تروریستی مصر طی عملیاتی امنیتی در شهر «درنه» خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از  روسیا الیوم، «هشام علی عشماوی مسعد ابراهیم» که یکی از خطرناک‌ترین سرکرده‌های گروه‌های تروریستی محسوب می‌شود، طی عملیاتی در شهر درنه لیبی بازداشت شد.

وی قبل از فرار از ارتش و اقدام به فعالیت‌های تروریستی، یکی از افسران نیروهای تندر مصر بود.

این افسر سابق مصری ۳۶ ساله یکی از خطرناک‌ترین سرکرگان گروه تروریستی «انصار بیت المقدس» است و بنا بر گزارش‌­های موجود، او پس از فرار از ارتش در سال ۲۰۱۱ به دلیل گرایش به افکار افراطی، یک گروه تروریستی متشکل از تعدادی از تکفیری­‌ها از جمله چهار افسر ارتشی اخراج شده را تشکیل داد. عشماوی به مشارکت در نقشه ترور «محمد ابراهیم» وزیر سابق کشور مصر در سال ۲۰۱۳ و مشارکت در کشتار مردم «فرافره» حلب در سال ۲۰۱۴ و به دنبال آن قتل ۲۲ نظامی مصری و نیز مشارکت در کشتار مردم «العریش» و قتل ۲۹ نظامی مصری متهم است.

 

 

اتاق عملیات کرامت وابسته به ارتش ملی لیبی اعلام کرد که عشماوی در محله «المغار» شهر درنه در حالی که کمربند انتحاری با خود همراه داشته، دستگیر شده است اما به دلیل سرعت عملیات امنیتی غافلگیر شده و موفق به انفجار این کمربند نشده است.

سرتیپ «احمد المسماری» سخنگوی ارتش ملی لیبی اعلام کرد که هنگام دستگیری عشماوی همسر و فرزندان «رفاعی سرور» مفتی قانونی گروه تروریستی «القاعده» در لیبی بود نیز همراه او بوده­‌اند.

احتمال می‌رود سرور طی حمله هوائی به شهر درنه قبل از تسلط ارتش بر این شهر کشته شده باشد.

رفاعی سرور با عشماوی در تأسیس گروه تروریستی «الرابطون» مشارکت داشت.

 

 

کد N1978543

وبگردی