آفتاب
صوفی در گفتگو با مهر:

احزاب باید برای مدیریت کشور کادرسازی کنند

احزاب باید برای مدیریت کشور کادرسازی کنند

دبیرکل حزب پیشروی اصلاحات گفت: در نظام‌های دموکراتیک، احزاب نقش کادرسازی برای مدیریت را به عهده دارند. در کشور ما هم این نقش باید ایفا شود.

علی صوفی دبیرکل حزب پیشروی اصلاحات در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به قانون منع به کارگیری بازنشستگان و تاثیر آن بر جوانگرایی عرصه مدیریت در کشور، اظهار داشت: قانون منع به کارگیری بازنشستگان می تواند تا حدودی به جوانگرایی مدیریت ارشد نظام از جمله در وزارتخانه ها، استانداری ها، سفارتخانه ها و بخش های دیگر، کمک کند.

وی افزود: قانون منع به کارگیری، در مجموع مشکلی از مشکلات حاد جوانان که عمده ترین آن بیکاری است را برطرف نخواهد کرد اما فرصتی می دهد تا جوانان بتوانند در مسئولیت های ارشد نظام خود را نشان بدهند.

صوفی با اشاره به طرح «مشاورین جوان» که طی سال های اخیر در دستگاه های مختلف اجرایی شد، گفت: به نظر من، مشاورین، نباید از میان جوانان انتخاب شوند؛ مشاورین باید از میان بازنشسته ها باشند چون صاحب تجربه اند و نظر مشورتی آن ها می تواند کارساز باشد.

وی تاکید کرد: بهتر است از جوانان به جای سمت مشاوری، در عرصه های اجرایی و مدیریتی و از بازنشسته ها در عرصه های فکری استفاده شود.

وزیر تعاون دولت اصلاحات با اشاره به لزوم کادرسازی در احزاب اظهار داشت: در نظام‌های دموکراتیک، احزاب نقش کادرسازی برای مدیریت را به عهده دارند. در کشور ما هم این نقش باید ایفا شود.

صوفی اضافه کرد: جوانان با حضور در احزاب، رشد و پرورش یافته و به تدریج در آن حزب، به سمت های بالاتر دست پیدا می کنند؛ وقتی هم که قرار است حزبی، برای انتخاباتی لیست بدهد، می تواند از جوانان برای حضور در آن لیست و البته حضور در دستگاه های مختلف، بهره مند شود. 

کد N1978121

وبگردی