آفتاب
فرمانده نیروی انتظامی:

دستگاه‌ها باید نقاط حادثه‌خیر کشور را برطرف کنند

دستگاه‌ها باید نقاط حادثه‌خیر کشور را برطرف کنند

فرمانده نیروی انتظامی گفت: دستگاه‌ها باید زیرساخت‌های لازم را ایجاد و نقاط حادثه‌خیر کشور را برطرف کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار اشتری در همایش طلایه داران فرهنگ ترافیک، گفت: همیاران پلیس سرمایه‌های اجتماعی نیروی انتظامی هستند و بیش از 10 میلیون همیار و همکار پلیس با ما همکاری می‌کنند.

وی با بیان اینکه همیاران پلیس در تمام خانواده‌ها حضور دارند و نمایندگان پلیس راهنمایی و رانندگی هستند، گفت: در نظرسنجی‌ها و پژوهش‌هایی که صورت گرفته نقش همیاران پلیس نقش مهمی بوده و حدود 19 درصد از تخلفات با همیاری همیاران پلیس کاهش پیدا کرده است.

فرمانده ناجا با بیان اینکه هر چقدر فرهنگ ترافیک را ارتقا دهیم برای سلامت جامعه رانندگان و سرنشینان موثر خواهد بود، خاطرنشان کرد: با همیاری و همکاری دانش آموزان، مربیان و کارکنان خدوم نیروی انتظامی ما کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای در شهرها و جاده‌ها هستیم.

وی با بیان اینکه سالیانه درصدی از تلفات کاهش می‌یابد، گفت: هر ساله خودروها و موتورسیکلت‌های جدید به چرخه ترافیکی کشور اضافه شده و در حال حاضر بیش از 33 میلیون وسیله نقلیه در شهرها و جاده‌ها تردد می‌کنند، اما آمار تلفات جاده‌ای کاهش پیدا کرده است در حالی که در گذشته حدود 20 میلیون خودرو داشتیم اما تلفات‌مان بیشتر از این میزان بود.

سردار اشتری بیان کرد: با برنامه‌ریزی و مشخص شدن سهم هر دستگاه و همچنین ارتقای فرهنگ ترافیک می‌توانیم تلفات جاده‌ای را کاهش دهیم این ظرفیت در جمهوری اسلامی ایران وجود دارد و خانواده‌های ما نقش مهمی در کاهش تخلفات ترافیکی خواهند داشت و باید با همکاری همیاران پلیس برای کاهش تلفات ترافیکی با شتاب بیشتری پیش برویم.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری تصریح کرد: به گفته ایشان یک نفر اگر در جاده‌ها جان خود را از دست بدهد نیز برای ما زیاد است و باید به سمتی برویم که خواسته رهبر تحقق پیدا کند و تلفات و تصادفات کاهش پیدا کند.

سردار اشتری خطاب به همیاران پلیس گفت: شما با توصیه‌هایتان به پدر و مادر و سایر اقوام در حین رانندگی در کاهش تصادفات موثر خواهید بود.

وی ادامه داد: دستگاه‌ها باید زیرساخت‌های لازم را ایجاد و نقاط حادثه‌خیر کشور را برطرف کنند همچنین خودروها باید از استاندارد لازم برخوردار باشند و قطعا توجه به مقررات و قوانین در کاهش تلفات جاده‌ای موثر خواهد بود.

وی با بیان اینکه هر جا به قانون توجه کردیم نتیجه آن آبادانی، پیشرفت و آ‌سایش و امنیت بوده است گفت: امیدواریم توجه به قانون بیشتر شود رویکرد ناجا نیز آموزش همگانی و ارتقای فرهنگ ترافیک است. جوانان ما از فرهنگ خوبی برخوردارند و باید برنامه‌ریزی خوبی داشته باشیم و زیرساخت‌های لازم توسط دستگاه‌ها فراهم شوند. همچنین با حمایت معلمان وزارت آموزش و پرورش و مجاهدت همکاران ما در پلیس می‌توانیم فرهنگ ترافیک را ارتقا دهیم.

کد N1978009

وبگردی