آفتاب

فهرست عجیب تیم ملی آلمان؛ غیبت گوندوغان و خدیرا

فهرست عجیب تیم ملی آلمان؛ غیبت گوندوغان و خدیرا

یواخیم لوو، مربی تیم ملی آلمان 23 بازیکن را به اردوی این تیم فراخوانده است. این بازیکنان برای دو بازی آلمان در لیگ ملت‌های اروپا در خانه حریفان دعوت شده‌اند.

به گزارش ایلنا، کوین تراپ از آینتراخت فرانکفورت، سباستین رودی از شالکه 04، و یوناس هکتور از کلن همه به تیم برگشته‌اند. ایلکای گوندوغان از منچسترسیتی، امره جان از یووه و نیلز پترسن از فرایبورگ هم به دلیل مصدومیت غایب هستند. خدیرا، دیگر هافبک یووه نیز دعوت نشده. همچنین مارک اوث از شالکه برای نخستین بار به تیم دعوت شده است.

گوندوغان در جریان برد 2 بر یک مقابل هوفنهایم در لیگ قهرمانان در حالی که از ناحیه همسترینگ دچار مشکل شده بود زمین را ترک کرد اما هم‌تیمی او، لروی سانه که برای جام جهانی دعوت نشده بود، حالا در تیم حضور خواهد داشت. او در دور پیشین دیدارهای ملی به دلیل به دنیا آمدن دخترش اردوی تیم را ترک کرده بود.

هکتور، مدافع آلمان در حالی به تیم دعوت شده که تصمیم گرفت با وجود سقوط کلن به دسته دوم، در این تیم بماند.

آلمان قرار است هفته بعد در خانه هلند بازی کند و سپس در پاریس به مصاف فرانسه خواهد رفت. این دو تیم اخیرا با هم دیداری دوستانه داشته‌اند که با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید.

لوو می‌گوید: «ما در واقع از این خوشحالیم که توانسته‌ایم هسته اصلی بازیکنانی که در دیدارهای ملی قبلی با ما بودند را نگه داریم. دو بازی مهم پیش روی ماست که آنها را خیلی جدی خواهیم گرفت. نتایج این مسابقات تاثیر بسیاری در لیگ ملت‌های اروپا دارد. ما مقابل دو تیمی بازی می‌کنیم که اعتبار فراوانی دارند و می‌دانیم که هم در آمستردام و هم در پاریس جوی خصمانه منتظر ماست. هر دو ورزشگاه پر از طرفدارانی خواهد شد که تیمشان را تشویق خواهند کرد اما مطمئن هستم که این باعث انگیزه یافتن ما خواهد شد. این قبیل دیدارها مایه خوشحالی طرفداران و بازیکنان است.»

او درباره دعوت از اوث گفت: «مدت‌هاست که او را زیر نظر داریم. او بازیکنی پویا است که سرعت خوبی دارد و همیشه مقابل دروازه خطرناک است. حالا می‌خواهیم که او را بهتر بشناسیم.»

آلمان در لیگ A، گروه یک مسابقات لیگ ملت‌های اروپا در کنار فرانسه و هلند قرار دارد. قهرمان آلمان از دو بازی خود تا اینجای مسابقات چهار امتیاز گرفته است.

هلند هم بدون امتیاز قعرنشین است. دو تیم برتر این گروه در لیگ A باقی می‌مانند و تیم سوم به لیگ B سقوط می‌کند. تیم‌های اول چهار گروه لیگ A در سال آینده برای قهرمانی این مسابقات رقابت خواهند کرد.

آلمان در 40 مسابقه مقابل هلند 15 بار پیروز شده است. 15 بازی هم مساوی به پایان رسیده است. آخرین دیدار آنها به 14 نوامبر 2012 برمی‌گردد که در آمستردام با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید. از سوی دیگر، آلمان تاکنون 9 بار فرانسه را برده، در حالی که فرانسه در دیدارهای رودررو با آلمان 13 بار پیروز شده و 8 بازی هم با نتیجه تساوی خاتمه یافته است.

اسامی بازیکنان دعوت‌شده به این ترتیب است:

دروازه‌بان‌ها: مانوئل نویر (بایرن مونیخ)، مارک آندره‌تر اشتگن (بارسلونا)، کوین تراپ (آینتراخت فرانکفورت)

مدافعان: ژروم بواتنگ (بایرن مونیخ)، ماتیاس خینتر (بوروسیا مونشن‌گلادباخ)، یوناس هکتور (کلن)، متس هوملس (بایرن مونیخ)، تیلو کرر (پاری سن‌ژرمن)، آنتونیو رودیگر (چلسی)، نیکو شولتز (هوفنهایم)، نیکلاس سوله (بایرن مونیخ)

هافبک‌ها: یولیان برانت (لورکوزن)، یولیان دراکسلر (پاری سن‌ژرمن)، یاشوا کیمیش (بایرن مونیخ)، لئون گورتزکا (بایرن مونیخ)، کای هاورتس (لورکوزن)، سباستین رودی (شالکه)، تونی کروس (رئال مادرید)، توماس مولر (بایرن مونیخ)

مهاجمان: لروی سانه (منچسترسیتی)، مارک اوث (شالکه)، مارکو رویس (بوروسیا دورتموند)، تیمو ورنر (لایپزیگ)

کد N1977691

وبگردی