آفتاب

سوغات آگرا و 200 مدل هندوانه در کنار محله هندی های مالزی

سوغات آگرا و 200 مدل هندوانه در کنار محله هندی های مالزی

تا به حال از خود پرسیده اید چرا پرندگان مهاجر بی خبر از مرزها ، تمام دنیا را وطن خود می دانند و در آبی آسمان هر کشوری پر می کشند ؟ پرندگان سبک سفر می کنند ! خودشان هستند و 2 بال مشتاق و همراه .

تا به حال از خود پرسیده اید چرا پرندگان مهاجر بی خبر از مرزها ، تمام دنیا را وطن خود می دانند و در آبی آسمان هر کشوری پر می کشند ؟  پرندگان سبک سفر می کنند ! خودشان هستند و 2 بال مشتاق و همراه .
سفر برای ما هم چنین است فقط نقطه شروع می خواهد ، حتی در ذهن ! تنها باید برخاست و تعلقات را رها کرد و رفت . از همین لحظه ، از همین جا ، سفر می تواند شروع شود و این شروع می تواند پایان تمام دغدغه ها و شروع تجربه ای از بهترین ها باشد .
مقصد و منظور سفر هر چه باشد مهم نیست ،فقط باید ایمان داشته باشیم که زندگی تکرار نشدنی هر یک از ما لایق گرفتن چنین هدیه ای است . هدیه ای که تا ابد در روح و روان مان ماندگار است و بازتابی از قدرت الهی و وسعت جهان هستی را در زندگی مان نمودار می سازد .پس فرصت را از دست ندهید و همین الان تصمیم بگیرید و چمدان ببندید ، ما هم تا آخرین لحظه با شما همراه خواهیم بود تا لذت و هیجان تمام عیار از مسیر و سفرتان را تضمین کنیم . با ما همراه شوید تا گزیده ای از جاذبه های گردشگری را با هم ببینیم ، شاید مقصد بعدی شما همین جا باشد.

موزه هندوانه چین
سرزمین چین دارای مردمانی پر انرژی و با پشتکار است که وقتی برای انجام کاری اراده می کنند، به بهترین نحو آن را انجام می دهند.  چین امروزه  غول اقتصاد جهانی است و دلیل این موفقیت تلاش بی وقفه مردم این سرزمین است. در صنعت جذب توریست هم از کشورهای موفق آسیا و جهان است. علاوه بر طبیعت بسیار زیبا و آثار باستانی، از هر چیز دیگری نیز جاذبه ساخته اند. به طوری که نقطه به نقطه این سرزمین برای شما حیرت آور و دیدنی خواهد بود.



یکی از این جاذبه های بسیار زیبا و دیدنی که برای ساخت آن خلاقیت و ظرافت زیادی به کار رفته است موزه هندوانه است. اگرچه هندوانه در بسیاری از کشورهای دیگر کشت می شود، اما چینینان علاوه بر تولید این محصول، آن را به موضوعی برای جذب  گردشگران تور چین هم تبدیل کرده اند.
در کشور چین و بخصوص اطراف شهر پکن مزارع کاشت هندوانه به وفور دیده می شود. پکن از این نظر بزرگترین تولید کننده هندوانه در جهان است. بنابراین بی دلیل نیست که برای این میوه لذیذ و محبوب تا این اندازه احترام قائل هستند. در بین مردم چین هندوانه محبوب ترین و پر مصرف ترین میوه تابستانی است.
اگر در سفر خود به چین به دیدن مکان های عجیب علاقه مند هستید، حتما بازدید از موزه هندوانه را در برنامه خود قرار دهید. موزه ای که تا به حال حتی شبیه آن را هم ندیده اید!
تقریبا در این موزه 200 نوع  هندوانه به نمایش گذاشته شده است که به جز چند مورد محدود، مابقی آن ها در چین کشت می شوند.
اولین بار هندوانه در جنوب آفریقا تولید شد و اولین موزه هندوانه در این کشور تاسیس شد. پس از آن چین برای دومین بار دست به ساخت چنین مکانی زد که امروزه مورد استقبال تعداد زیادی از گردشگران قرار می-گیرد. تاریخچه هندوانه از زمان آوردن ریشه گیاه آن از آفریقا تا آخرین تکنولوژیهای تولید بذر در این موزه به نمایش در آمده است.
این موزه تنها یک مکان نمایش انواع هندوانه ها نیست، بلکه مرکزی برای نگهداری و حفظ اطلاعات مربوط به کاشت و تولید بذرهای مختلف آن نیز است. در واقع می توان این موزه را دیباچه هندوانه نامید. گونه های مختلف هندوانه به همراه اطلاعات مخصوص به نحوه تولید بذر، روش کاشت، نحوه پرورش و سایر مشخصات آن در موزه به نمایش عموم درآمده است.
اما یکی از ایراداتی که بر این مکان ها در چین وارد است، این است که متاسفانه در این موزه و بسیاری موزه های دیگر توضیحات داده شده به زبان انگلیسی نیست و این برای گردشگران مشکل ایجاد می کند. بنابراین در بازدید از این موزه حتما همراه خود راهنما داشته باشید.
مساحت این موزه 4 هزار متر مربع است و علاوه بر مکان نمایش هندوانه ها، می توانید از زمین های مخصوص کاشت هندوانه که در اطراف موزه است نیز دیدن کنید.
برای بازدید از جشنواره بزرگ هندوانه باید در اواخر ماه می به پکن سفر کنید. دیدن تکاپوی مردم و تلاش های چند ماهه آن ها برای کسب جوایز برتر و همچنین سمینارهای طولانی آنان برای به اشتراک گذاشتن تجارب خود در مورد کشت هندوانه بسیار دیدنی و هیجان انگیز است. در بازدید از این جشنواره لذیذ و خوشمزه خود می توانید در نقش یک داور باشید و در مورد طعم و رنگ و سایر ویژگی های هندوانه با دیگران به بحث بنشینید.
هندوانه ها در این موزه در بسته بندی های ویژه قرار داده شده و  با لامپ نئون حفاظت می شوند. در نگهداری از این میوه محبوب و لذیذ از هیچ گونه مواد نگهدارنده ای استفاده نمی شود.
پس از بازدید از این موزه عجیب حتما هوس خوردن هندوانه به سرتان می زند. در اطراف موزه، فروشگاه ها و رستوران های مختلفی برای پذیرایی از گردشگران دایر است. شک نکنید از این بازدید بسیار جالب لذت خواهید برد.
محله هندی های مالزی
در شهر جذاب و پر رونق کوالالامپور کمی آن طرف تر از مرکز شهر و در بخش شمالی محله چینی ها به محله دیدنی هندی ها واقع در خیابان می رسیم. اگر از محله چینی ها دیدن کرده باشید، این خیابان را بسیار کوچکتر از خیابان پتالینگ که بخش مرکزی محله چینی هاست، خواهید یافت. این محله که امروزه در منطقه Brickfields  قرار دارد، در سال 2009 بطور رسمی توسط نخست وزیر هند و مالزی نامگذاری شد و با وجود آنکه مدت زیادی نیست که از افتتاح آن می گذرد، در بین گردشگران تور مالزی شهرت زیادی پیدا کرده است. این محله را در همسایگی (Stesen Sentral) می یابید. Brickfields به معنای میدان آجر در اوایل قرن نوزدهم و پس از سیل و آتش سوزی عظیمی که در این کوالالامپور رخ داد، به محلی برای تولید آجر برای ساخت خانه های جدید تبدیل شد.
محله هندی ها یا هند کوچک برای علاقه مندانی که تا بحال به هند سفر نکرده اند، بسیار جذاب و دیدنی است. تمام آداب و رسوم و رفتارهای مردم ساکن این منطقه و نیز فروشگاه های آن با اجناس کاملا هندی شما را به سفری در سرزمین پهناور هندوستان خواهد برد.
نکته جالبی که در خرید از این بازار متوجه خواهید شد، قیمت متغیر اجناس آن است. به نوعی که اگر یک جنس را در دو روز مختلف خریداری کنید، با قیمت های متفاوتی روبرو می شوید.



در بین همه این شلوغی ها، شیرینی پزی ها و رستورا ن های کوچک و بزرگ با انواع غذاهای تند هندی بیش از سایر غرفه ها توجه گردشگران را به خود جلب می کنند. عطر و بوی ادویه های مخصوص هندی سرتاسر خیابان ها را معطر نموده است. محله هندی ها با غذاهای متنوع و ارزان قیمت در کوالالامپور معروف است که حتما باید آن ها را امتحان کنید.
در میان بازار پر زرق و برق این محله پارچه های هندی و ساری های رنگارنگ و نیز جواهرات و بدلیجات هندی طرفداران زیادی دارند. 
یکی از جذابیت های گردش در هند کوچک تماشای مراسم های مختلفی است که در این محله برپا می شود. انواع رقص های دیدنی هندی و موسیقی های مخصوص این سرزمین را می توانید در این محله ببینید و لذت ببرید.
معبد سری لانکا هندو، معبد سری کانداسوامی و معبد بودایی ماها ویهارا سه معبد تاریخی و بسیار زیبای هندو هستند که در بازدید از محله هندیا با آن ها آشنا می شوید. کلیسای مسیحی لوتران، کلیسای سوری سنت ماری و کلیسای هالی رزاری هم از دیگر بناهای معروف ساخته شده در این محله هستند. مسجدMadrasathul Gouthiyyah Surau، که در سال 1980 برای اجتماع مسلمانان هند تاسیس شد و نیز مسجد هند واقع در ابتدای محله هندی ها که قدیمی ترین بنای موجود در این محله است، هم در نوع خود بی نظیرند. قدمت این مسجد به صدها سال پیش برمی گردد.
اغلب افرادی که در این محله مشغول به کارند از کشور های هند، بنگلادش و سریلانکا به این منطقه مهاجرت کرده اند و تا حدودی به زبان انگلیسی آشنا هستند.
ترکیب گسترده ای از رنگ های مختلف این محله را به یکی از سوژه های ناب عکاسی برای گردشگران تبدیل نموده است.
همانند کشور هند در این محله هم با ازدحام بالای جمعیت روبرو می شوید. بنابراین برای فرار از ترافیک و شلوغی ها سعی کنید در روزهای کاری از این محله دیدن کنید و نیز از اتومبیل شخصی برای رسیدن به این محله استفاده نکنید. چرا که در اغلب روزها پارکینگ این محله ظرفیت پذیرش ندارد.
سالن های معروف ماساژ که در این محله فعالند، روزانه مورد استقبال گردشگران زیادی از نقاط مختلف قرار می گیرند. مطمئنا پس از یک بار امتحان این ماساژ متوجه دلیل محبوبیت آن خواهید شد.
گردش در کوالالامپور این امکان را به فرد می دهد که از اغلب کشورهای جنوب شرقی آسیا دیدن کند. مردمانی از کشورهای مختلف با آداب و رسوم و سنت های متفاوت که با حفظ فرهنگ  و معرفی دیدنی های کشور خود به نوعی به جذابیت های کوالالامپور افزوده اند.
سوغات آگرا
سفر و گشت و گذار در زمین با وجود تمام هیجانات و لحظات خوشی که برای شخص به همراه دارد،کوتاه و پایان پذیر است. تنها چیزی که از سفرها برای انسان به یادگار می ماند، خاطرات است. حس خوب تجربه مکان ها، تفریحات، خوردنی ها و بسیاری اتفاقات دیگر تنها در گوشه ذهن آدمی ثبت می گردد. از این رو فرد مشتاق است برای ثبت همیشگی خاطرات خوبش از یک سفر شیئی هرچند کوچک به یادگار داشته باشد. به همین دلیل است که سوغاتی ها محبوب واقع شده اند و از جاذبه ها و راه های کسب درامد در مناطق گردشگری هستند.



سوغاتی می تواند هرچیزی باشد. از خوراکی و مجسمه گرفته تا ابزار مختلف تزئینی و یا پوشاک یا هر چیز دیگر. تور هند  بی شک تجربه های جدیدی برای شما به همراه دارد. شهر آگرا یکی از زیباترین و دیدنی ترین شهر های این کشور، همواره از مقاصد گردشگران بوده است. صنعت گردشگری در این شهر بسیار پر شور و رونق است و هرساله پذیرای مهمانان زیادی از نقاط مختلف جهان است. آخرین روز سفر خود در این شهر زیبا را به خریداری سوغاتی های متنوع بگذرانید. خرید سوغاتی در این شهر بسیار وقت گیر است. چرا که محدوده انتخاب وسیعی دارید و خرید چند جنس مختصر از میان این همه زیبایی و تنوع بسیار سخت و زمان بر است.
آگرا شهری پر از بناهای تاریخی است و از این لحاظ ماکت های چوبی و سنگی این بناها از سوغاتی های پر طرفدار این شهر است.
ظروف تزئینی، گلدان، جعبه های مختلف از جنس سنگ مرمر که با ظرافت خاصی طراحی و ساخته شده اند، از سوغاتی های مهم آگرا است. این ظروف قیمت های مناسبی دارند و برای خرید آن ها حتما به مراکز معتبر فروش سوغاتی مراجعه کنید.
در سطح شهر آگرا مراکز متعدد فروش اجناس چرمی به چشم می خورد. در واقع صنایع دستی و ماشینی چرم یکی از بهترین سوغاتی است که می توانید از این شهر به یادگار ببرید. کیف، کفش و لباس های چرمی با کیفیت تنها بخشی این تولیدات هستند.  بازارهای سادار، کیاری و خیابان کومنرو بازارهای اصلی فروش این صنایع است.
فرش از سوغاتی های بزرگ تر و گران تر این شهر است. از دیرباز در آگرا فرش بافی مرسوم بوده و امروزه یکی از صنعت های پر رونق این شهر است. اگرچه هنر ایرانیان در بافت فرش در دنیا یگانه و بی همتا است، اما دیدن طرح های منحصر به فرهنگ های دیگر هم خالی از لطف نیست. البته این نوع سوغاتی ممکن است چندان برای ایرانیان جذاب نباشد.
در دهکده صنایع دستی shilpagram محصولات متنوع و زیبایی با قیمت های مناسب و بصرفه پیدا می کنید.
مراکز خرید، اوت لت ها و مراکز فروش دولتی از بخش های معتبر فروش سوغاتی است که می توانید اجناس متنوعی در آن ها بیایبد.
و اما پارچه ها از اصلی ترین سوغات هند و آگرا هستند. هند سرزمین رنگ هاست و این فرهنگ را در لباس های مردمان آن می توان دید. جنس ها و رنگ های متنوع پارچه ها هر بیننده ای را به خود می کشاند.
بازارها و دست فروشان زیادی به فروش سوغاتی مشغولند و تنوع و جاذبه های آن و تبلیغات فروشندگان ممکن است جیب شما را خالی کنند. در خرید خود دقت داشته باشید.


کد N1976940

وبگردی