آفتاب

بحث داغ قهرمانی در سپاهان؛ مقاومت قلعه نویی و فشار مدیران

بحث داغ قهرمانی در سپاهان؛ مقاومت قلعه نویی و فشار مدیران

مدیران باشگاه سپاهان به شدت کادرفنی را تحت فشار قرار داده‌اند و این موضوع واکنش امیر قلعه نویی را در پی داشته است.

به گزارش ایلنا، مسوولان سپاهان و امیر قلعه‌نویی هر دو به دنبال یک هدف در این باشگاه هستند و این چیزی است که قابل انکار نیست اما اصرار تابش به قهرمانی سپاهان در لیگ هجدهم، با انکار همیشگی قلعه‌نویی مواجه شده است و به نظر می‌رسد این بحث‌ها، ادامه‌دار باشد و حالا به جایی رسیده است که قلعه‌نویی حرف از تحویل تیم به شخص دیگری می‌زند. سپاهان از پله چهاردهم و یک قدمی سقوط به لیگ دسته اول، حالا در پله دوم ایستاده است، این شاید برای قلعه‌نویی کفایت کند اما برای مسوولان سپاهان نه.

کارنامه سپاهان در لیگ برتر، کارنامه پر و پیمانی است و اتفاقاً کسی که این روزها روی نیمکت این تیم نشسته و این تیم را هدایت می‌کند هم همین کارنامه پر و پیمان را دارد. سپاهان بعد از چند سال ناکامی با آزمون و خطاهای فراوان با مربیان و بازیکنان داخلی و خارجی، امسال توانسته اوضاع متفاوتی نسبت به سال‌های اخیر داشته باشد.

محمدرضا تابش مدیرعامل سپاهان از همان روزهای قبل از شروع بازی‌ها، حرف‌هایش بوی قهرمانی در لیگ‌برتر می‌داد. او در نخستین روزهای سال جاری گفته بود: «همه تلاش‌مان این است که برای فصل بعد تیمی بسیار خوب داشته باشیم که برای قهرمانی در لیگ بجنگد و بتواند از اعتبار نام سپاهان دفاع کند.»

این حرف‌های تابش در خصوص قهرمانی بارها و بارها قبل از آمدن قلعه‌نویی به سپاهان هم تکرار شد و عملکرد مدیران این تیم در جذب مربیان و بازیکنان هم به وضوح نشان می‌داد که آنها به دنبال چه چیزی در لیگ هجدهم هستند.

اما در همان روزها همه از ادامه حضور امیر قلعه‌نویی در ذوب‌آهن حرف می‌زدند و کسی باور نمی‌کرد با شرایطی که او در ذوب‌آهن دارد از این تیم جدا شود و به تیمی برود که همه انتظار قهرمانی از آن دارند اما در کمال تعجب و البته با وجود همه تلاش‌های آذری برای حفظ قلعه‌نویی، این سرمربی سر از سپاهان در‌آورد و هدایت این تیم با همان انتظارات بالا و البته ناکامی در چند سال اخیر را برعهده گرفت.

اتفاقاً مسیری که سپاهان در طول هفته‌های گذشته از هجدهمین دوره لیگ برتر طی کرده، نشان از همین هدف تیم داشت و توانست در پایان هفته هشتم با یک امتیاز کمتر در رده دوم، بالاتر از تیم‌های مدعی چون پرسپولیس، استقلال و... قرار بگیرد. سپاهان امیر قلعه‌نویی در حال برآورده کردن انتظارات مسوولان باشگاه سپاهان است و در هر صورت به جای جنگیدن برای سقوط نکردن در فصل گذشته، حالا در لیگ هجدهم یکی از مدعیان قهرمانی است.

با همه این حرف‌ها بحث داغ قهرمانی و یا بهتر بگوییم جنگ قهرمانی در درون سپاهان داغ‌تر از رویارویی با حریفان است. طی هفته‌های گذشته بارها و بارها مدیرعامل سپاهان حرف از قهرمانی سپاهان زده و به نوعی هنوز یک چهارم بازی‌ها برگزار نشده، قول قهرمانی را به هواداران این تیم داده است اما هر وقت که تابش در این مورد حرف زده، با واکنش قلعه‌نویی مواجه شده است و او بارها تاکید کرده که کدام مربی قول قهرمانی می‌دهد که او بخواهد این قول را به سپاهان بدهد. در روزهایی که سپاهان به جای بازی‌های لیگ برتر در بازی‌های جام حذفی به میدان می‌رود، این بحث دوباره داغ شد و قلعه‌نویی حرف‌هایش را رک و صریح به مسوولان سپاهان زد. او در این‌باره می‌گوید: «من خدمت آقای تابش خیلی ارادت دارم و اگر کسی به او قول قهرمانی داده است من حاضرم همین فردا تیم را تحویل دهم اما من هیچ قولی نداده‌ام و الان هم نمی‌دهم ولی این سپاهان چشم‌انداز خوبی دارد. بازهم برای صدمین بار تأکید می‌کنم آقای تابش اگر کسی به شما قول قهرمانی داده همین فردا می‌توانید او را روی نیمکت بیاورید، من هیچ قولی نداده‌ام. فقط قول من این است که کادرفنی بیش از توان‌شان در این تیم کار می‌کنند. تیم چهاردهم جدول را تحویل گرفته‌ایم و الان هم شرایط خوبی داریم. من خدمت آقای تابش هم عرض کنم، خود او حضور ذهن دارد، اگر در بازی با نفت آن توپ در دقایق آخر تبدیل به گل می‌شد الان سپاهان لیگ یک بود.»

حالا قلعه‌نویی مهم‌ترین حرفش را به مدیرعامل سپاهان می‌زند، او می‌گوید تیم چهاردهم فصل گذشته را تحویل گرفته و حالا این تیم دوم جدول رده ‌بندی است و غیر از این مسوولان سپاهان نباید انتظار بیشتری داشته باشند. هر چند سرمربی سپاهان به کلی قول قهرمانی تیمش را تکذیب می‌کند اما اگر قلعه‌نویی مروری به حرف‌های مسوولان سپاهان قبل از حضورش در این تیم داشته باشد، متوجه می‌شود که تابش و دیگر مسوولان این باشگاه چرا حاضر شدند به هر طریقی شده او را از دست رقیب همشهری‌شان خارج کنند و روی نیمکت تیم‌شان بنشانند.

در هر صورت حالا نه تابش در صحبت‌هایش کمی نرمش نشان می‌دهد و نه امیر قلعه‌نویی از موضع خود کوتاه می‌آید، این را باید فراتر از یک بحت داغ قهرمانی در سپاهان دانست و به جنگ قهرمانی بیشتر شبیه است که ممکن است تاثیراتش را خیلی زود در این تیم شاهد باشیم. جنگی که بین سرمربی و مدیران تیم داغ‌تر هم شده است.

کد N1976668

وبگردی