آفتاب
کمالی:

دولت از نظرات احزاب بهره نمی‌گیرد

دولت از نظرات احزاب بهره نمی‌گیرد

رئیس خانه احزاب ایران گفت: احزاب، تعامل لازم را با جامعه، دولت و حکومت دارند اما از نظرات احزاب بهره چندانی گرفته نمی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین کمالی رئیس خانه احزاب ایران با حضور در برنامه رادیو گفتگو با محوریت نقش احزاب در معادلات سیاسی کشور اظهار داشت: ما یاد نگرفته ایم با عقل دیگران سهیم شویم، یاد نگرفته ایم از اندیشه و تجربه دیگران استفاده کنیم، این یاد نگرفتن ها در کلیه سطوح جامعه از جمله در دولت وجود دارد.

وی افزود: این مشکلات فرهنگی، در احزاب، گروه ها، تشکل ها و دولت وجود دارد اما احزاب و گروه ها پیشروترین گروه در جامعه هستند و پذیرفته اند دور هم نشسته و با یکدیگر گفتگو کنند اما اینکه این گفتگوها تا چه حد علمی و سازنده است، بحث دیگری است.

کمالی درباره ایجاد بستر از سوی احزاب برای اندیشه ورزی گفت: در تمامی احزاب، نشست ها و جلساتی وجود دارد؛ مثلا در حزب اسلامی کار جلساتی برگزار و در آنها اخبار مختلف بررسی و نظرات در قالب بیانیه اعلام می شود.

دبیرکل حزب اسلامی کار تأکید کرد: احزاب، تعامل لازم را با جامعه، دولت و حکومت دارند اما از نظرات احزاب بهره چندانی گرفته نمی شود.

وی افزود: ما در ارتباط با مسائلی مانند یارانه، بهزیستی یا اشتغال پیشنهاداتی را به دولت ارائه کردیم اما اینکه دولت این پیشنهادات را نپسندید یا احساس کرد نمی تواند اجرایی کند، اشکال این مسئله به مجموعه پیشنهاددهنده باز نمی گردد.

کمالی تأکید کرد: دولت یا هر دستگاه دیگری چنانچه ایرادات طرح های ارسال شده را اعلام نکند، مجموعهِ ارائه دهندهِ پیشنهادات، این حق را دارد که اعلام کند به پیشنهادات ما اعتنایی نشده است.

وی ادامه داد: برخی احزاب معتقدند که اتخاذ برخی تصمیمات سیاسی در کشور اشتباه است و احزاب دیگری هم عکس این نظر را دارند؛ باید میان این دو دسته از احزاب، در میان انظار عمومی مناظره و گفتگویی صورت بگیرد تا ماحصل این گفتگوها به «اندیشه اجتماعی» تبدیل شود اما متاسفانه چنین اتفاقی در کشور ما رخ نمی‌دهد.

رئیس خانه احزاب ایران گفت: در کشور ما یک مانع وجود دارد و آن اینکه همه خود را «عقل کل» می‌دانند. انسان‌ها ممکن است نسبت به آفرینش خود معترض باشند، مثلا یکی بگوید چرا من زیبا آفریده نشده‌ام یا دیگری بگوید چرا من مانند دیگران پولدار نیستم اما هیچ فردی نمی گوید چرا خداوند مانند دیگران به من عقل نداده است!

کد N1976285

وبگردی