آفتاب
امینی فرد با مهر مطرح کرد؛

لزوم تقویت دیپلماسی اقتصادی درحوزه پزشکی/دلالان؛مانع توریسم سلامت

لزوم تقویت دیپلماسی اقتصادی درحوزه پزشکی/دلالان؛مانع توریسم سلامت

نائب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس، گفت: وزارت‌خانه‌های امور خارجه، بهداشت، فرهنگ و سازمان گردشگری می‌توانند در زمینه جذب توریسم سلامت و دیپلماسی اقتصادی نقش مفیدی ایفا کنند.

محمدنعیم امینی‌فرد در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر لزوم تقویت دیپلماسی عمومی و اقتصادی وزارت امور خارجه برای جذب توریسم سلامت، گفت: جمهوری اسلامی به لحاظ نیروی انسانی متخصص، متبحر، تکنولوژی و پزشکی شرایط منحصر به فردی را در عرصه پزشکی بویژه رشته‌های چشم پزشکی، ارتوپدی، قلب و کبد دارد.

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به این ظرفیت‌ها، اقدامات لازم برای جذب توریسم سلامت انجام نشده است. توریسم سلامت در حال حاضر به دست دلال‌هایی است که وجهه جمهوری اسلامی را نیز در منطقه در این زمینه مخدوش کرده‌اند.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی اظهار داشـت: وزارت بهداشت تلاش کرد شرکت هایی را در این زمینه به صورت قانونمند ایجاد کند اما باز هم بازار عملا در دست این دلال‌های انفرادی است که بر اساس منافع فردی خود اقدام به تقسیم بیماران می‌کنند.

وی ادامه داد: زنجیره توریسم سلامت باید زنجیره کاملی باشد، از زمان ورود بیمار تا خدمات هتلینگ و بیمارستانی که دریافت می کند باید تعریف شده و مشخص باشد.

نائب رئیس کمیسیون بهداشت گفت: با توجه به تلاطم ارزی و کاهش ارزش پول ملی انگیزه زیادی برای بیماران جهت استفاده از توریسم سلامت در ایران وجود دارد و باید از این موضوع استفاده کنیم.

وی اصلاح دیپلماسی سیاسی و عمومی ایران با کشورهای منطقه را برای جذب توریسم سلامت امری ضروری خواند و گفت: وزارت امور خارجه، وزارت بهداشت، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان گردشگری می توانند در زمینه جذب توریسم سلامت و دیپلماسی اقتصادی نقش مفیدی ایفا کنند.

امینی فر ادامه داد: روابط ما با منطقه روابط عادی نیست، باید بکوشیم تعامل حداقلی به لحاظ دیپلماسی عمومی با کشورهای همسایه جهت جذب توریسم سلامت وجود داشته باشد.

کد N1976258

وبگردی