آفتاب

اعلام جزئیاتی جدید درباره قابلیت سامانه‌های «اس-۳۰۰»

اعلام جزئیاتی جدید درباره قابلیت سامانه‌های «اس-۳۰۰»

به گفته کارشناسان، سیستم موشکی ضد هوائی «اس- ۳۰۰» می­‌تواند تا بردی به قطر ۱۵۰ تا ۲۵۰ کیلومتر را بر اساس نوع موشک پوشش دهد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، مدیرکل سابق دفترطراحی پایه وابسته به شرکت «الماز- انتی» روسیه که سامانه­‌های دفاع هوایی «اس- ۳۰۰» را تولید می کند، اعلام کرد که این سامانه می­‌تواند تا بردی به قطر ۱۵۰ تا ۲۵۰ کیلومتر را بر اساس نوع موشک پوشش دهد.

این شرکت، سامانه­‌های «اس- ۳۰۰» را که اخیرا روسیه به سوریه تحویل داده، ساخته است.

«ایگور اشوربیلی» مدیر کل سابق دفتر طراحی سامانه­‌های دفاع هوائی در پاسخ به پرسشی در مورد میزان برد سامانه اس- ۳۰۰ گفت که برد این سامانه بین ۱۵۰ تا ۲۵۰ کیلومتر بر اساس نوع موشک و همچنین مکان استقرار آن در خاک سوریه است.

روسیه پس از حمله هوائی اسرائیل به تاسیساتی در استان لاذقیه سوریه در ۱۷ سپتامبر گذشته که موجب اصابت هواپیمای اطلاعاتی روسیه شد، نیروهای دفاع هوائی سوریه را به سامانه موشکی اس- ۳۰۰ مجهز کرد.

اشوربیلی گفت که هواپیماهای اسرائیلی که به تأسیسات سوریه حمله کردند،‌ بمب‌­های خود را از فاصله ۱۰۰ کیلومتری پرتاب کردند. وی با اشاره به این مطلب تاکید کرد که اگر دفاع هوائی سوریه از این سامانه موشکی برخوردار بود، قطعا با هواپیماهای اف- ۱۶ اسرائیل به سختی برخورد می­‌کرد.

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه از واردات سیستم­‌های موشکی اس- ۳۰۰ به سوریه در دوم ماه اکتبر خبر داد.

 

 

کد N1976185

وبگردی