آفتاب

ناتو برای بزرگ‌ترین رزمایش نظامی در دهه‌های اخیر آماده می‌شود

ناتو برای بزرگ‌ترین رزمایش نظامی در دهه‌های اخیر آماده می‌شود

سازمان پیمان آتلانتیک شمالی بناست بزرگ‌ترین رزمایش خود در دهه‌های اخیر را در اطراف نروژ برگزار کند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی بیزینس اینسایدر، کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و شماری از کشورهای هم‌پیمان، خود را برای بزرگ‌ترین رزمایش نظامی در دهه‌های اخیر آماده می‌کنند.

در این رزمایش ۴۵ هزار سرباز، ۱۰ هزار وسیله ترابری، ۶۰ کشتی و ۱۵۰ هواپیما،‌ از ۳۱ کشور در اطراف نروژ شرکت خواهند کرد. کشورهای شرکت‌کننده از ناظران روس هم برای تماشای این رزمایش دعوت کرده‌اند تا بتوانند پیام آن را از نزدیک دریابند. 

«جیمز فوگو»، دریاسالار و فرمانده نیروهای آمریکا در این رزمایش، اظهار امیدواری کرده که روسیه این دعوت را بپذیرد. 

وی روز گذشته -جمعه- در نشستی خبری در پنتاگون گفت: «انتظار دارم که آن‌ها به این رزمایش بیایند. به نفع‌شان است که بیایند و ببینند ما چه می‌کنیم. اگر بیایند چیزهایی فرا خواهند گرفت. می‌خواهم آنجا باشند تا ببیند که اعضای ناتو چه همکاری خوبی با یکدیگر دارند.»

روسیه تاکنون پاسخی به این درخواست نداده است.

در این رزمایش عملیات زمینی، هوایی و آبی‌خاکی برگزار خواهد شد و هدف آن مبارزه با هرگونه تهدید علیه کشورهای عضو ناتو است. دریاسالار فوگو درباره این‌که آیا در این رزمایش از تسلیحات هسته‌ای نیز استفاده خواهد شد یا نه پاسخی نداد. 

در این نشست خبری، هدف این رزمایش نمایش این نکته بیان شد که «نیروهای ناتو آمادگی‌های لازم را دارند و می‌توانند با یکدیگر همکاری کنند و آماده پاسخگویی به هر نوع تهدید هستند.» 

 

کد N1976170

وبگردی