آفتاب

توصیه معاون قوه قضائیه به سازمان‌ها برای تست نفوذ سامانه‌های اینترنتی

توصیه معاون قوه قضائیه به سازمان‌ها برای تست نفوذ سامانه‌های اینترنتی

رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه درخصوص آزمون نفوذ سامانه‌ها و پایگاه‌های همه سازمان‌ها و ارگان‌ها و با اشاره به احتمال هک شدن سامانه‌های اینترنتی به همه مدیران سازمان‌ها و نهادها توصیه کرد که از امنیت پایگاه‌‌‌های مورد استفاده خود مطمئن شوند.

به گزارش ایلنا، حجت‌‌الاسلام حمید شهریاری در این باره گفت: با توجه به ظرفیتی که به تائید این مرکز رسیده، از بستر محصولات امنیت داخلی، مانند کلاه‌‌‌‌سفید که جهت تست نفوذ و باگ‌های امنیتی طراحی شده است، کمک بگیرید.

وی افزود​: یکی از مهمترین عوامل موفقیت یک کسب و کار حفظ امنیت اطلاعات و کاهش ریسک‌های امنیتی است. سامانه کلاه سفید بستری فراهم می‌آورد تا با حداقل هزینه، آسیب‌پذیری‌های سامانه ها، کشف و برطرف شود.

معاون رئیس قوه قضائیه ادامه داد: سامانه کلاه سفید به نوعی طراحی شده است تا جوانان مستعد برای کشف باگ‌های امنیتی که اصطلاحا به آنان هکرهای سفید گفته می‌‌‌شود، ثبت‌‌‌نام کنند و در مسابقه‌‌‌هایی که از سوی این سامانه جهت کشف باگ پایگاه‌‌‌های مورد نظر صورت می‌‌گیرد، شرکت کنند و در صورت یافتن باگ، آن را اطلاع‌‌‌‌رسانی و در نهایت با همکاری داوران انتخابی از مرکز آپا دانشگاه صنعتی امیرکبیر، مهمترین باگ‌ها شناسایی و برگزیده می‌‌‌‌شوند و جوایزی به آنان اعطا می‌‌شود.

شهریاری اضافه کرد: هکرهای سفید و نیز سازمان‌های درخواست‌‌‌‌کننده برای بررسی امنیتی پایگاه‌‌‌های خود می‌توانند جهت ثبت‌‌نام به نشانی kolahsefid.org که برای این فعالیت دارای مجوز رسمی از مقامات ذی‌‌صلاح است، مراجعه کنند. 

کد N1976085

وبگردی