آفتاب

اعتراض کارکنان سهام عدالت این‌بار مقابل ساختمان وزارت اقتصاد برگزار شد

اعتراض کارکنان سهام عدالت این‌بار مقابل ساختمان وزارت اقتصاد برگزار شد

صبح امروز شماری از کارکنان شاغل در دفاتر سهام عدالت به دلیل نامشخص بودن وضعیت شغلی و معوقات مزدی خود تجمع صنفی برپا کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شماری از کارکنان دفاتر سهام عدالت، امروز ‌شنبه (۱۴ مهر ماه) مقابل ساختمان وزارت اقتصاد و دارایی واقع در میدان امام خمینی تجمع کردند.

کارکنان سهام عدالت که صبح امروز از محل کار خود در استان‌ها و شهرستان‌های مختلف کشور به تهران آمده بودند، در تماس با ایلنا گفتند: بابت مطالبات صنفی‌مان در ۴۲ روز گذشته و نامشخص بودن وضعیت شغلی‌مان بارها مقابل نهاد‌های مختلف دولتی در  تهران و شهرستان تجمع کرده‌ایم که آخرین تجمع در روزهای یکم تا چهارممهرماه مقابل ساختمان سازمان خصوصی‌سازی برپا شد.

معترضان که مدعی‌اند؛ مشکلات صنفی آنها در نتیجه بی‌توجهی سازمان خصوصی‌سازی به کارکنان دفاتر سهام عدالت آغاز شده است، در ادامه گفتند: از وزارت اقتصاد و دارایی درخواست داریم به مشکلات بیش از ۱۵۰۰ نفر از کارکنان دفاتر سهام عدالت توجه ویژه داشته باشد.

بخش دیگری از اعتراضات کارکنان سهام عدالت درباره اختصاص ۲۵ میلیارد تومان بودجه از سوی هیات وزیران برای جبران خدمات کارکنان شرکت‌های تعاونی شهرستانی سهام عدالت است.

آنها با بیان اینکه سازمان خصوصی‌سازی برخلاف مصوبه مورخ هفتم شهریور ماه سال جاری هیات وزیران اعلام نموده با بودجه‌ای که تخصیص داده شده از هر شرکت تعاونی سهام عدالت شهرستانی فقط به دو نفر امکان پرداخت حقوق آنهم به ازای هر نفر در ماه ۹۹۹هزار تومان را دارد که زیر حداقل قانونی کار است، افزودند: در چنین شرایطی وضعیت شغلی سایر کارکنان و پرداخت مطالبات مزدی آنها مشخص نیست و در این خصوص هیچ تصمیمی گرفته نشده است.

طبق اظهارات کارکنان سهام عدالت؛ همه کارکنان این نهاد به دستور سازمان خصوصی‌سازی در دفاتر سهام عدالت حدود ۱۱ تا ۱۲ سال مشغول کار بوده‌اند و هیچ بخشنامه‌ای مبنی بر تعدیل نیروی کار یا تعطیلی و انحلال دفاتر سهام عدالت تاکنون صادر نشده است.

کارکنان سهام عدالت همچنین اظهار داشتند: هر یک از ما کارگران با چند سر عائله برای چندمین بار برای دریافت حداقل مطالبات مزدی‌مان که به بیش ۴۲ ماه رسیده از شهرستان‌های دورافتاده برای اعتراض به تهران سفر کرده‌ایم. اما هنوز وضعیت شغلی و پرداخت مطالبات مزدی‌مان نامشخص است و تعداد زیادی از ما بعد از گذشت ۱۵ روز از آغاز مهر توانایی مالی برای ثبت‌نام و خرید لوازم تحریز فرزندانمان را در مدرسه نداشته‌ایم.

کد N1975846

وبگردی