آفتاب

انتشار دو ماهنامه سفر و مهر پارسه

انتشار دو ماهنامه سفر و مهر پارسه

شماره‌های تازه دو ماهنامه در حوزه‌های گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی به انتشار رسیدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دو ماهنامه سفر و مهر پارسه که مختص به حوزه‌های گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی هستند، شماره‌های تازه خود را منتشر کردند.

هفتاد‌و‌دومین شماره ماهنامه سفر با طراحی جلد دریاچه چورت و پرداخت به زیبایی، لغزش و زمین انتشار یافت.

این ماهنامه با تمرکز بر موضوعات علوم انسانی و ارتباطات اجتماعی، نشریه‌ای است که تحلیل‌های جامعه شناسی، مردم شناسی، ارتباطات بهتر انسان‌ها با یکدیگر و تعامل‌شان با محیط زیست را در چهارچوب انواع سفر‌ها ارائه می‌دهد.

تازه‌ها، ایرانگردی، رو در رو، میراث، جام‌جهان، طبیعت، پذیرایی، سبک زندگی و حمل و نقل بخش‌های مختلف شماره ۷۲ این ماهنامه بوده که در قالب سفر برای مخاطبان به نوشتار درآمده است.

این نشریه به سردبیری همایون ذرقانی، مدیریت تحقیق و ارتباطات آتوسا خداداد و با بهره‌گیری از دیدگاه‌های فریبرز رئیس‌دانا، علی رشیدی و سید محمد بهشتی آماده شده است.

همچنین جعفر سپهری، ساناز رشیدزاده، کامل حلمی، وحید امیری، عباس رزاقی، عباس زند‌باف، محمد مهدی غفوری، حسن راشکی، ساسان مومنی و سعید امیری از همکاران تحریریه این شماره ماهنامه سفر به‌شمار می‌آیند.

سروش نفیسی، مهسا مطیع، عباس رزاقی، ستاره جاوید، حامد بلوچی، مهسا مطیع، سعید حسن راشدی و بابک موسوی از جمله عکاسانی هستند که در این شماره، ماهنامه سفر از عکس‌های آن‌ها استفاده کرده است.

همچنین سیزدهمین شماره ماهنامه مهرپارسه نیز با پروند‌ه‌ای با عنوان «از ایران تا فرانسه» و عکس جلد نقش برجسته سرباز هخامنشی روی کیوسک رفت.

میراث فرهنگی، پرونده، صنایع دستی، گردشگری بخش‌های مختلف این شماره مهرپارسه بوده که در هرکدام از آنها به موضوعات مهمی پرداخته شده است.

ناصر‌الدین شاه در موزه لوور و پیشکش باستانشناسان فرانسوی از کیسه ایرانیان در بخش پرونده، بهای گران مواد اولیه صنایع دستی و گورستانی که باعث رونق صنایع دستی شد در بخش صنایع دستی، از حسرت‌الملوک تا قاورما به سبک عشایر و حباب نوسانات بازار ارز در بخش گردشگری، قالیچه تصویری هوشنگ شاه و اسناد وقفی که ثبت شد در بخش میراث فرهنگی از جمله گزارش‌های پرچالش سیزدهمین شماره مهر‌پارسه به‌شمار می‌آیند.

مجله مهر‌پارسه به مدیر مسئولی امیر مهدی طاهری‌فر و سردبیری مرجان حاج‌رحیمی هرماه به مسائلی در حوزه گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی می‌پردازد.

فریدون بیگلری، مرجان مشکور، گلناز تاج‌دار، رامک رامیار، جواد‌علی کرکی، سید عماد‌الدین قرشی(تحریریه علمی) و فرزانه ابراهیم‌زاده، مریم اطیابی، زهرا آران، مسعود بیرانوند، ریحانه جاویدی، سمیه حسنلو، اشکان خسرو‌پور، معصومه دیودار، آیسان زرفام، مجتبی گهستونی، فرزانه قبادی و شیرین صفوی (تحریریه) مجله مهر‌پارسه به‌شمار می‌آیند.

از دیگر همکاران این مجله می‌توان به: میثم امانی، مهدیه باقرزاده، مهسا پورحسینی، طلا تسلیمی، آزاده عزیزیان، هادی عبادتی و امیر فرزاد (عکس)، سعید خیر‌الله(ویرایش عکس)، یلدا شایسته‌فر(ویراستار)، هادی عبادتی(مدیر اجرایی)، انیس گرایلی(روابط عمومی) و حامد شادمان(انفورماتیک) اشاره کرد. 

علاقمندان به خرید این  دو مجله می‌توانند هرکدام از آنها را با قیمت ۱۰ هزار تومان از دکه‌های روزنامه فروشی تهیه کنند.

کد N1975691

وبگردی