آفتاب

اجرای قطعه «چاپلوس» در پشت‌بام ساختمانی در میدان هروی برای نشان دادن رویِ دیگرِ ایران

اجرای قطعه «چاپلوس» در پشت‌بام ساختمانی در میدان هروی برای نشان دادن رویِ دیگرِ ایران

اردوان انزابی‌پور (سرپرست گروه موسیقی راکِ تُندر) از ضبط قطعه Bootlicker (چاپلوس) این گروه، در پشت‌بام ساختمانی در میدان هروی تهران برای پخش در مستند «Dangerous Beauty» به قصد نشان دادن روی دیگری از ایران منهای روایت غالب در رسانه‌ها، گفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اردوان انزابی‌پور (سرپرست گروه موسیقی راکِ تُندر) ضمن اعلام خبر همکاری با آرماندو زونیگا (کارگردان مکزیکی- نروژی) در مستندی به نام «Dangerous Beauty» از اجرای قطعه Bootlicker (چاپلوس) در این مستند گفت.

انزابی‌پور در مورد چگونگی شکل‌گیری این همکاری گفت: این یک مستند فرهنگی است. حقیقتش این است که آقای مجید کاشانی، یکی از دوستان مشترکمان که در کار تصویر و گرافیک هستند این دوستان را می‌شناختند که در واقع مکزیکی- نروژی‌اند و فیلمسازند و کارهای مختلف می‌کنند و خودشان هم بند موسیقی دارند. آقای آرماندو زونیگا که کارگردانشان است تماس گرفت و گفت که ویزایی دو هفته‌ای برای ایران دارند و آمدند و تصویر گرفتند.

او ادامه داد: این پروژه را هم درست کرده بودند که یک فیلم مستند فرهنگی غیرسیاسی بسازند، مخصوصا راجع به آن جنبه‌هایی که اصلا به هیچ عنوان در مدیای غرب راجع به آن صحبت نمی‌شود و می‌خواستند آن‌ها را دربیاورند و نشان بدهند. اولین کشوری که انتخاب کردند ایران بود ولی کلا قرار است این پروژه را در مورد کشورهای دیگر هم پیگیری کنند. کشورهایی که اطلاعاتی که به صورت استاندارد از آن‌ها بیرون می‌آید، بسیار کلیشه‌ای است و این‌ها درصددند که این را بشکنند.

سرپرست گروه تندر در مورد شیوه کار این گروه مکزیکی- نروژی هم گفت:‌ گمان می‌کنم کار تدوین‌شان تا اواخر ژانویه (دی) طول بکشد. چون به هر حال تصاویر زیادی گرفته‌اند و دارند جمع و جورش می‌کنند و بعضی از آن‌ها هم پست‌پروداکشن می‌خواهد، یعنی تصاویر را گرفته‌اند اما عملیاتی ویژه رویش انجام می‌دهند که عجیب و غریب به نظر می‌رسد و مثلا روی سرعت آن کار می‌کنند و فریم‌هایش را دست می‌زنند و از این جور کارها و در مجموع فیلمسازان مدرنی بودند و گمان می‌کنم می‌خواهند حاصل کار را در جشنواره فیلم‌های هنری یا چنین چیزی شرکت بدهند.

او در مورد اجرای قطعه Bootlicker (چاپلوس) در این فیلم مستند توضیح داد: آن‌ها یک موزیک راک می‌خواستند و چون می‌خواستند اینترنشنال باشد به سراغ آن دسته از قطعات ما رفتند که شعرش انگلیسی است، چون ما قطعه فارسی هم داریم ولی تصمیم گرفتند از قطعه انگلیسی‌مان استفاده کنند، به شکلی که به درد همه بخورد. جنبه دیگر ماجرا این بود که یک تِرَکِ هارد راک قوی می‌خواستند که با آن تضادی که مدنظر داشتند هم‌خوان باشد. چون آدم‌های غربی انتظار ندارند که در این منطقه از دنیا این نوع موزیک، خیلی رو باشد و آن‌ها می‌خواستند بر این جنبه تاکید کنند. چیزی می‌خواستند که آن وسعت تفاوت درش مشخص باشد، ما چند قطعه برایشان فرستادیم و آن‌ها این را انتخاب کردند و گفتند همین را در قالب ویدئو کلیپ ضبط کنیم.

انزابی‌پور در پایان افزود: این قطعه به صورت ویدئوکلیپ در پشت بام یک ساختمان بلند در میدان هروی تهران (هروی یا حسین‌آباد واقع در منطقه چهار شهرداری تهران میان اتوبان امام علی و صیاد بالای اتوبان همت) ضبط شد و برای گروه تندر تجربه جالبی بود که با آن همه تجهیزات در آن مکان قرار بگیرد.

کد N1975105

وبگردی