آفتاب

هنوز در بازی هستم/ سیاست ما در برجام بر مبنای راستی‌آزمایی بود

هنوز در بازی هستم/ سیاست ما در برجام بر مبنای راستی‌آزمایی بود

وزیر امور خارجه پیشین آمریکا تاکید کرد: سیاست ما در برجام این بود؛ اعتماد نکنید، اما راستی‌آزمایی کنید.

به گزارش ایلنا به نقل از آتلانتیک جان کری وزیر امور خارجه پیشین آمریکا که با اظهاراتش علیه دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا برای زنده نگه داشتن برجام یا تشویش رای‌دهندگان برای شرکت در انتخابات میان‌دوره‌ای تلاش می‌کند در گفت‌وگو با نشریه آتلانتیک در پاسخ به سوالی درباره بازگشتش به عرصه سیاست گفت که من هنوز در بازی هستم.

وی گفت: من خودم را رفته حساب نمی‌کنم هنوز از کار کردن در دفتر کارم محروم نیستم اما فعلا ترجیح می‌دهم روی آرا تمرکز کنم.

وزیر امور خارجه دولت اوباما یادآور شد: وقتی ما مشارکت کنیم، سیاستمداران را مسئول و مشغول می‌کنیم بر همین اساس هم می توانیم همه چیز را تغییر دهیم در حال حاضر نیاز داریم که دموکراسی را به کشور خودمان بازگردانیم و از شر پول در سیاست خود رها شده و آن را به صورت عادلانه تقسیم کنیم.

کری همچنین از بعضی از دستاوردهای خارق‌العاده دولت اوباما از جمله برنامه جامع اقدام مشترک معروف به معاهده هسته‌ای ایران و تصمیم کار با روسیه برای نابودی سلاح‌های شیمیایی سوریه دفاع کرد.

وی اینکه هر یک از این دستاوردها بر پایه اعتماد کور بوده را تکذیب کرد و گفت: سیاست ما این بود؛ اعتماد نکنید، اما راستی‌آزمایی کنید.

با این حال، برخی نسبت به رابطه کری با جواد ظریف وزیر خارجه ایران، که بعد از رویکار آمدن دولت ترامپ  سه سال یا چهار بار با یکدیگر دیدار کرده‌اند، انتقاد کردند. ترامپ ماه گذشته در توییتر خود ماهیت این دیدارها را غیرقانونی خواند

جان کری هفته گذشته در یک  مصاحبه تلویزیونی اعلام کرد که پس از خروج آمریکا از بر جام با ظریف دیداری نداشته است.

وی در پاسخ به انتقاد ترامپ در توییتر خود نوشت: آقای رییس جمهور! شما باید بیشتر نگران دیدار پل مانفورت با رابرت مولر باشید تا این که نگران دیدار من و وزیر امور خارجه ایران باشید.

کد N1974972

وبگردی