آفتاب

افتتاح طرح‌های فرهنگی اقدام نمایشی نیست

افتتاح طرح‌های فرهنگی اقدام نمایشی نیست

وزیر ارشاد گفت: هدف ما از افتتاح طرح‌های فرهنگی اقدامی نمایشی نیست.

به گزارش ایلنا، سید عباس صالحی در حاشیه سفر به استان قم با اشاره به بهره‌برداری طرح‌های فرهنگی افزود: فاصله افتتاح و بهره برداری طرح های فرهنگی در کشور باید به صفر برسد.

وزیر ارشاد با اشاره به وجود برخی طرح‌های فرهنگی قم که در ماه‌ها و سال‌های گذشته افتتاح شده ولی به بهره برداری نرسیده، تاکید کرد: مشکلات تالار مرکزی شهر و مجموعه فرهنگی شهید ربانی‌نژاد، که افتتاح شده ولی در عمل مورد بهره‌برداری قرار نگرفته‌اند را تا حل مشکلات و استفاده عمومی از این زیرساخت‌های فرهنگی پیگیری می‌کنم تا هر چه سریع تر در اختیار عموم قرار گیرد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی قم گفت: باید ظرفیت‌های فرهنگی،علمی و مذهبی این استان توسط نهادهای فرهنگی، هنری و اجتماعی ملی مورد استفاده حداکثری قرار گیرد و نگاه وزارت ارشاد به قم نیز متناسب با جایگاه والای آن است.

صالحی با اشاره به امضای تفاهم نامه فرهنگی میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استانداری قم که امروز به امضای طرفین رسید، ادامه داد: بر اساس این تفاهم‌نامه مقرر شد تا در حوزه زیرساخت های فرهنگی، هنری و دین در قم تلاش های جامع تر و جدی تری اتفاق بیفتد.

وزیر ارشاد این تفاهم را حداقل اقدام‌های فرهنگی و هنری در سطح استان در سه سال آینده دانست و افزود: برای عملیاتی بودن این تفاهم‌نامه، با توجه به شرایط کشور حداقل‌ها در نظر گرفته شده ولی امکان دستیابی به اهدافی بالاتر از چشم اندازهای این تفاهم نامه وجود دارد.

کد N1974893

وبگردی