آفتاب

در راه است | بارش و آبگرفتگی معابر در استان‌های شمالی ایران

در راه است | بارش و آبگرفتگی معابر در استان‌های شمالی ایران

همشهری آنلاین: سازمان هواشناسی با صدور اخطاریه از افت شدید دما، وزش باد شدید و بارش همچنین آبگرفتگی معابر در استان های شمالی و شمال شرق کشور و دریای خزر خبر داد.

  • مجله آب و هوا

این سازمان از بارش باران گاهی به صورت رگبار و توام با رعدوبرق، وزش باد شدید و در مناطق مستعد بارش تگرگ و افت قابل توجه دما در سواحل شمالی به خصوص شمال شرق کشور به دلیل فعالیت سامانه بارشی از بعدازظهر جمعه (سیزدهم مهر) تا پایان روز شنبه (چهاردهم مهر) خبر داد.

بر پایه این خبر سامانه یادشده همچنین موجب آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها به خصوص در مناطق کوهپایه ای و رودخانه های فصلی این استان‌ها می‌شود: استان های گیلان، مازندران، گلستان، غرب خراسان شمالی، شمال استان سمنان، ارتفاعات شرقی تهران و ارتفاعات کرمان از بعدازظهر جمعه و روز شنبه استان های گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، البرز، تهران، شمال و غرب سمنان و قم.

با گذر جبهه سرد و سرمایش هوا در ارتفاعات کوهستانی اردبیل و مناطق مرتفع البرز احتمال بارش و نشست برف دور از انتظار نیست.

همچنین از شنبه تا یکشنبه (15 مهر) مسیر جاده های کوهستانی سواحل خزر به استان های مجاور، به خصوص گردنه ها مه آلود پیش بینی می شود و با احتمال بسیار موجب کندی یا اختلال در ترافیک جاده ای این مناطق می شود. از این رو هموطنان و سازمان های امدادی و مدیریت بحران باید تمهیدات لازم را به کار گیرند.

کد N1974837

وبگردی