آفتاب

از ابتدای سال ۹۷، ۷هزار نفر در سوانح ترافیکی جان باختند

از ابتدای سال ۹۷، ۷هزار نفر در سوانح ترافیکی جان باختند

سرپرست اورژانس کشور گفت: کودکانی که در حوادث و سوانح ترافیکی جان خود را از دست می‌دهند، شامل رده سنی ۱۵ تا ۱۸ سال هستند که اولین علت مرگ آنها حوادث و سوانح ترافیکی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پیرحسین کولیوند (سرپرست اورژانس کشور) در دومین همایش یادبود قربانیان سوانح ترافیکی کشور با بیان اینکه در حوادث و سوانح رانندگی با دو نوع قربانی مواجه هستیم که به صورت مستقیم و غیرمستقیم با حوادث و سوانح رانندگی مرتبط هستند، گفت: کودکان قربانیانی هستند که به صورت مستقیم و غیرمستقیم با حوادث و سوانح ترافیکی درگیر می‌شوند.

وی گفت: کودکانی که در حوادث و سوانح ترافیکی جان خود را از دست می‌دهند شامل رده سنی ۱۵ تا ۱۸ سال هستند که اولین علت مرگ آنها حوادث و سوانح ترافیکی است. همچنین سومین علت مرگ کودکان بین ۱۰ تا ۱۴ سال و چهارمین علت مرگ کودکان ۵ تا ۹ سال حوادث و سوانح ترافیکی است.

سرپرست اورژانس کشور با بیان اینکه این کودکان قربانیانی هستند که هیچ دخالتی در بروز و ظهور حادثه نداشتند، گفت: دسته دیگری از کودکان قربانی کودکانی هستند که به صورت غیرمستقیم قربانیان حوادث سوانح ترافیکی بوده و در این حوادث و سوانح پدر، مادر یا یکی از اعضای خانواده‌شان را از دست می‌دهند. این قشر مدت‌ها یا تا پایان عمرشان درگیر مشکلات ناشی از سوانح و حوادث ترافیکی بوده و ممکن است در صورت از دست دادن سرپرست خانواده زندگی‌شان دچار نوسانات شود که خود هیچ کدام نقشی در آن نداشتند.

کولیوند با بیان اینکه باید کاهش و پیشگیری از سوانح و حوادث ترافیکی را در دستور کرامان قرارداده تا قربانیان سوانح را کاهش دهیم، گفت: برخی از این قربانیان سوانح مصدومان حوادث هستند که تا پایان عمر ممکن است نتوانند به دلیل معلولیت‌های ناشی از این سوانح کار کنند و تا پایان عمر زندگی‌شان مختل شود.

وی تاکید کرد: پیشگیری، آموزش، فرهنگ‌سازی از موارد مهمی است که باید تلاش کنیم تا به وسیله آن بتوانیم حوادث و سوانح رانندگی را کاهش دهیم چراکه برخی از مصدومان باید سال‌ها درمان خود را ادامه دهند و این درمان جدای از مباحث مالی و اقتصادی‌ای که به خانواده وارد می‌کند از نظر روحی و روانی بر خانواده تاثیرگذار است.

وی با تاکید برا ینکه باید اعمال قانون برای پیشگیری از حوادث جدی‌تر صورت بگیرد، گفت: در بحث درمان، توسعه تجهیزات و سرعت و کیفیت نقش موثری دارد و از ابتدای سال ۹۷ تاکنون ۷هزار نفر را در سوانح و حوادث ترافیکی از دست داده‌ایم و باید همه با هم تلاش کنیم تا بحث پیشگیری فعال‌تر شده و با استفاده از  پیشگیری جلوی بسیاری از سوانح و حوادث را گرفته و به نفع اقتصاد کشور و نجات جان هموطنان کار کنیم.

کد N1974663

وبگردی