آفتاب

نرخ خرید دلار در بانک‌ها به ۹۹۵۰ تومان رسید

نرخ خرید دلار در بانک‌ها به ۹۹۵۰ تومان رسید

نرخ خرید هر دلار آمریکا در بانک‌های مجاز به عملیات ارزی ظهر امروز به حدود ۹۹۵۰ تومان و هر یورو به ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده است.

به گزارش ایرنا، در شرایطی که به دلیل کاهش شدید نرخ ارزهای عمده در بازار آزاد بیشتر صرافی‌ها از خرید ارز مردم خودداری می‌کنند، بانک مرکزی دیروز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که همه بانک‌های مجاز به انجام عملیات ارزی آماده خرید ارز از مردم هستند.
با توجه به این که بانک مرکزی در گذشته به بانک‌ها اجازه داده براساس نرخ بازار آزاد نسبت به خرید و فروش ارز اقدام کنند، نرخ‌ها در شبکه بانکی از ابتدای صبح امروز حرکت نزولی داشته به شکلی که از حدود 10 هزار و 500 تومان در ساعات آغازین معاملات اکنون به 9 هزار و 950 تومان بابت هر دلار رسیده است.
هر یورو نیز حدود 11 هزار و 500 تومان از سوی بانک‌ها خریداری می‌شود.
البته به دلیل نوسان در بازار، نرخ‌ها به صورت مقطعی تعیین می‌شود به شکلی که نرخ هر دلار برای دقایقی در بانک‌ها به قیمت 9500 تومان رسید اما سپس به محدوده 9950 تومان بازگشت.
در کنار آغاز موج ریزش نرخ‌ها در بازار که از دو روز پیش آغاز شده، امروز قضات دیوان لاهه شکایت ایران از آمریکا بابت اعمال مجدد تحریم‌ها علیه کشورمان را وارد دانستند و به لغو تحریم‌های دارویی، غذایی، بشردوستانه و هوایی آمریکا علیه ایران رای دادند که همین امر اثر روانی خود را بر بازار ارز نیز گذاشته و به کاهش قیمت‌ها کمک کرده است.
کد N1974372

وبگردی