آفتاب

ظریف: ایرانی‌ها به تهدید و تحریم آلرژی دارند

ظریف: ایرانی‌ها به تهدید و تحریم آلرژی دارند

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در مصاحبه با شبکه تلویزیونی گلوبال چین درباره تهدیدهای رژیم صهیونیستی و آمریکا علیه ایران تاکید کرد تهدید، تحریم و فشار هرگز پاسخ نداده است ایرانی ها به تهدید آلرژی دارند بهتر است با آنها با زبانی غیر از فشار، تهدید و تحریم صحبت شود.

آفتاب: وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در مصاحبه با شبکه تلویزیونی گلوبال چین درباره تهدیدهای رژیم صهیونیستی و آمریکا علیه ایران تاکید کرد تهدید، تحریم و فشار هرگز پاسخ نداده است ایرانی ها به تهدید آلرژی دارند بهتر است با آنها با زبانی غیر از فشار، تهدید و تحریم صحبت شود.

محمد جواد ظریف در گفت و گو با شبکه «سی جی تی ان» بخش انگلیسی زبان شبکه تلویزیونی «سی سی تی وی» چین تاکید کرد گفت و گو میان ایران و آمریکا باید براساس شرایط واقعی و با واقع گرایی همراه باشد زیرا نفس مذاکره به تنهایی مشکلی را حل نمی کند.

او تاکید کرد در مذاکرات باید موضوع احترام و اعتماد متقابل وجود داشته باشد تا بتوان از آن نتیجه گرفت.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار این شبکه درباره امکان دیدار وی و مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد: او نماینده دولت آمریکا است موضوع فقط ژست گفت و گو و یا دیدار دو شخص نیست.

ظریف افزود: متاسفانه مقام های دولت آمریکا به رهبری دونالد ترامپ رییس جمهوری این کشور با نقض برجام و نادیده گرفتن یک سند بین المللی نشان داده اند که به اعتماد متقابل و احترام طرفین توجهی نشان نمی دهند و پیمان های بین المللی را نیز برای خود بی اعتبار می دانند.

وی در مورد انتقادهایی که آمریکا از نفوذ ایران در عراق می کند، گفت: ما دارای روابط خوب و نفوذ در عراق هستیم اما این به معنای کنترل عراق نیست زیرا آمریکا هم با کشورهای دیگر رابطه خوبی دارد و این را نباید مصداق کنترل ملت های آنها از سوی آمریکا دانست.

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در بخش دیگری از این مصاحبه به سوالاتی راجع به مناسبات ایران و چین جواب داد و گفت دو کشور دارای روابط بسیار قوی در عرصه های مختلف هستند.

ظریف، چین را شریک شماره یک تجاری ایران دانست و گفت که دو کشور به مناسبات و معاملات اقتصادی و تجاری خود ادامه خواهند داد.

او گفت به رغم تحریم ها و تهدیدها روابط دو کشور ایران و چین در طول سال های اخیر گسترش چشمگیری داشته است و همچنان رو به رشد است.



کد N1974254

وبگردی