آفتاب

افزایش دوربین‌های ترافیکی و تردد خودروهای دوربین‌دار برای شناسایی متخلفان

افزایش دوربین‌های ترافیکی و تردد خودروهای دوربین‌دار برای شناسایی متخلفان

همشهری‌آنلاین: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از تکمیل نظارت دوربینی پایتخت در اجرا مرحله دوم طرح کاهش با افزایش دوربین‌های ترافیکی و تردد خودروهای دوربین‌دار برای شناسایی متخلفان خبر داد.

محسن پورسیدآقایی،معاون سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آغاز فاز دوم طرح کاهش از ابتدای آبان ماه گفت: بر این اساس مرحله دوم طرح کاهش به صورت 24 ساعته و هفت روز هفته از اول آبان ماه در کل سطح شهر تهران اجرایی می‌شود.

محسن پورسيدآقايي با بیان این‌که نظارت و کنترل خودروهای فاقد معاینه فنی، الکترونیکی خواهد بود، تصریح کرد: بر این اساس به 780 دوربین جدید کد تخلف معاینه فنی داده شده‌است.

پورسیدآقایی گفت: برای تکمیل رینگ نظارت دوربینی اطراف تهران 43 سامانه جدید طراحی شده است که هر کدام از این سامانه‌ها دارای چند دوربین هستند. دوربین‌های این سامانه خریداری شده‌اند و تاکنون نصب دوربین‌های سه سامانه تکمیل شده‌است.

او افزود: در اجرای مرحله دوم، خودروهای فاقد معاینه فنی جریمه خواهند شد و جریمه 50 هزار تومانی در انتظار آن‌ها است. همچنین 120 دوربین برای تکمیل خروجی محدوده زوج و فرد خریداری شده است که این دوربین‌ها در داخل محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد و همچنین در داخل منطقه بازار نصب خواهند شد.

پورسید آقایی گفت: در نظر داریم با مجهز کردن خودروهایی به دوربین پلاک‌خوان نظارت خود را در داخل محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد ببریم. بر این اساس بر روی خودرویی دوربین نصب می‌شود تا نسبت به کنترل خودروهای پارک شده و همچنین خودروهایی که در حال تردد هستند اقدام کند و اگر خودرویی که در داخل شهر تهران تردد می‌کند، معاینه فنی نداشته باشد حتما جریمه 50 هزار تومانی در انتظار آن‌ خواهد بود.

کد N1973957

وبگردی