آفتاب
حسینی شاهرودی به مهر خبر داد؛

موافقت شفاهی قوه قضائیه با لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا

موافقت شفاهی قوه قضائیه با لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: نماینده قوه قضائیه در تمام جلسات بررسی لایحه مبارزه با قاچاق کالا و ارز حضور داشته است.

سیدحسن حسینی شاهرودی در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص ارجاع لایحه مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار داشت: صبح امروز شاهد بودیم رئیس مجلس اخطاری داد، مبنی بر اینکه لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مسیر طبیعی خود را طی نکرده است و باید به کمیسیون اقتصادی ارجاع شود و نظر قوه قضائیه اخذ شود.

وی ادامه داد: من به عنوان نایب رئیس کمیسیون اقتصادی به ایشان اعلام کردم که نماینده دستگاه قضایی در جلسات بررسی این لایحه در کمیسیون قضایی حضور داشته است و نظرات خود را در خصوص مواد این لایحه اعلام کرده است.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بندهای قضایی در لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز که از سوی دولت به مجلس ارائه داده شد، وجود نداشت و از سوی نمایندگان پیشنهاد داده شد و به لایحه الحاق شد و با حضور نماینده قوه قضائیه بررسی و تصویب شد.

حسینی شاهرودی عنوان کرد: آقای لاریجانی اظهارات من را نپذیرفت و اعلام کرد که قوه قضائیه باید نظرات خود را به صورت کتبی اعلام کند. لذا نظر آقای لاریجانی به رای مجلس گذاشته شد و مجلس با ارجاع این لایحه به کمیسیون قضایی مخالفت کرد که ببینیم شورای نگهبان چه نظری در مورد این لایحه که با نظر شفاهی قوه قضائیه مورد بررسی قرار گرفته است، می‌دهد.

وی افزود: پس از آنکه آقای مطهری بر صندلی ریاست مجلس نشست، اخطاری را مجدداً از یکی از نمایندگان پذیرفت و ارجاع این لایحه به کمیسیون را به رای گذاشت. این در حالی بود که پیش از آن، یک بار آقای لاریجانی اخطار به رای گذاشته و ارجاع به کمیسیون را رای‌گیری کرده بود.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی تصریح کرد: اصلاح قانون مبارزه قاچاق کالا و ارز  امری ضروری است؛ زیرا خلاء قانونی در این خصوص وجود دارد و باید سریعاً و صریحاً این خلاء قانونی رفع شود اما مشخص نیست که چرا در این شرایط لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کنار گذاشته شده و اصلاح لایحه ای در راستای تامین خواسته های FATF (لایحه الحاق به CFT) در اولویت کار مجلس قرار می‌گیرد.

به گزارش مهر، لاریجانی در جلسه صبح امروز اعلام کرده بود در صورت ارجاع لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز به کمیسیون اقتصادی، باید با حضور نماینده قوه قضائیه مجدداً مواد این لایحه مورد بررسی قرار گیرد.

کد N1973947

وبگردی