آفتاب

کاهش نرخ ارز روی قیمت گوجه و سیب‌زمینی تاثیر می‌گذارد

کاهش نرخ ارز روی قیمت گوجه و سیب‌زمینی تاثیر می‌گذارد

کالاهای وابسته به نهاده‌های دامی همچون برنج و لبنیات نیز نباید بیش از این مقدار افزایش قیمت داشته باشد اما یکسری محصولات مانند گوجه و سیب‌زمینی قطعاً کاهش نرخ ارز بر روی آنها تاثیر می‌گذارد. کما اینکه ما صادرات گوجه که در عرصه طبیعی تولید می‌شود را متوقف کردیم و فقط گوجه‌هایی که به صورت گلخانه‌ای تولید می‌شود اجازه صادرات دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در خصوص کاهش قیمت ارز روی نهاده‌های دامی گفت: این کاهش قیمت هیچ تاثیری روی قیمت نهاده‌ها نمی‌گذارد. همانطور که بارها اشاره کردیم برای این کالاها ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی تخصیص داده شده بود و جزو ذخایر استراتژیک محسوب می‌شود. پس این نوسانات روی آنها تاثیری ندارد.

حجتی ادامه داد: در برخی از محصولات وابسته به نهاده‌ها ما شاهد افزایش قیمت بودیم به طور مثال قیمت مرغ نسبت به سال گذشته افزایش داشت. زیرا پارسال نهاده‌ها را با ارز ۳۲۰۰ تومانی وارد می‌کردیم اما الان به قیمت ۴۲۰۰ تومان وارد کشور می‌کنیم. پس این افزایش طبیعی است.

وی ادامه داد: کالاهای وابسته به نهاده‌های دامی همچون برنج و لبنیات هم نباید بیش از این مقدار افزایش قیمت داشته باشد اما یکسری در مورد محصولات مانند گوجه و سیب‌زمینی قطعاً کاهش نرخ ارز روی آنها تاثیر می‌گذارد. کما اینکه ما صادرات گوجه که در عرصه طبیعی تولید می‌شود را متوقف کردیم و فقط گوجه‌هایی که به صورت گلخانه‌ای تولید می‌شود اجازه صادرات دارند.

کد N1973936

وبگردی