آفتاب

توپچی های لندن متخصص نیمه های دوم

توپچی های لندن متخصص نیمه های دوم

بازدن 10گل آرسنال بهترین خط حمله لیگ برتر در ۴۵ دقیقه دوم است

به گزارش ایلنا، آرسنال بعد از شکست در دو هفته ابتدایی لیگ برتر، در ۵ بازی متوالی بعدی به پیروزی رسیده تا حال با کسب ۱۵ امتیاز تا پایان هفته هفتم، خود را به جایگاه پنجم و ۴ امتیازی صدر جدول برساند. 

شروع ضعیف آرسنال تحت نظر اونای امری نگرانی هواداران توپچی ها را برانگیخته بود اما مشخص بود کیفیت دو رقیب نخست آرسنال در لیگ برتر (منچسترسیتی و چلسی) عامل اصلی این نتایج بوده و آرسنال قرار نیست در ادامه فصل چنین روندی را ادامه دهد. اما یکی از عوامل بازگشت آرسنال به جدول لیگ برتر، گل های فراوان آن ها در نیمه دوم مسابقاتشان بوده است.

بنابه آمار اوپتا، ۱۰ گل از ۱۴ گل زده شده توسط آرسنال در این فصل در نیمه دوم مسابقات این تیم به ثمر رسیده تا این تیم در کنار منچسترسیتی بهترین آمار گلزنی در نیمه های دوم را در بین تیم های لیگ برتری داشته باشند. اما می‌خواهیم ببینیم این ۱۰ گل چگونه امتیازات را به حساب آرسنال واریز کرده است.

آرسنال در دو هفته ابتدایی (دو شکست ۲-۰ مقابل سیتی و ۳-۲ مقابل چلسی) هیچ گلی در نیمه دوم به ثمر نرساند و در هر دو بازی نیز دست خالی میدان را ترک کرد. در هفته سوم، بازی آرسنال در مقابل وستهم در نیمه اول با تساوی ۱-۱ به پایان رسید اما گل به خودی دیوپ در دقیقه ۷۰ و گل دنی ولبک در دقیقه ۹۳، یک امتیاز را در نیمه دوم به ۳ امتیاز تبدیل کرد. 

در هفته چهارم نیز بازی آرسنال در خانه کاردیف در پایان نیمه اول به تساوی ۱-۱ بسنده کرده بود و با زدن ۲ گل در نیمه دوم، به برتری ۳-۲ دست یافت. بازی هفته بعد در مقابل نیوکاسل در نیمه اول با تساوی بدون گل خاتمه یافت و توپچی ها با گل های گرانیت ژاکا و مسوت اوزیل تا دقیقه ۵۸، برتری خود را تضمین کردند. (این بازی با برتری ۲-۱ تمام شد)

دو گل آرسنال در برتری ۲-۰ مقابل اورتون به فاصله ۳ دقیقه (۵۶ و ۵۹) توسط لاکازت و اوبامیانگ به ثمر رسید و داستان بازی هفته هفتم در مقابل واتفورد هم تقریبا مشابه بود. بازی تا دقیقه ۸۱ بدون گل دنبال می‌شد اما دو گل کتکارت (به خودی) و اوزیل به فاصله دو دقیقه ورق را برگرداند و امری را به پنجمین برد متوالی خود روی نیمکت آرسنال رساند.

آرسنال بدون گلزنی در نیمه های دوم، حتی در کسب امتیاز هم ناکام بوده و در هر ۵ بازی بعدی، بعد از تساوی در نیمه اول زهر خود را در نیمه دوم به حریفان ریخته است. بدون گل های نیمه دوم، آرسنال احتمالا ۱۰ امتیاز کمتر از امروز داشت و اکنون باید جایگاه خود را در بین تیم هایی نظیر برایتون، ساوتهمپتون و فولام در رده های پانزدهم تا هفدهم جستجو می‌کرد.

کد N1973353

وبگردی