آفتاب

بسته حمایتی بین سه دهک تقسیم می‌شود/ درخواست نمایندگان برای توزیع سبد کالا تا پایان مهرماه

بسته حمایتی بین سه دهک تقسیم می‌شود/ درخواست نمایندگان برای توزیع سبد کالا تا پایان مهرماه

یک عضو کمیسیون اجتماعی گفت: این بسته حمایتی در مناطقی که فروشگاه‌های زنجیره‌ای وجود دارد به صورت کالا و اجناس عرضه خواهد شد اما در مناطقی که جمعیت کم است و فروشگاه زنجیره‌ای وجود ندارد به صورت وجه نقد توزیع می‌شود، که وزارت کار، این بررسی را بر عهده دارد.

روح‌الله بابایی صالح در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره جلسه امروز کمیسیون اجتماعی گفت: آقای محمدباقر نوبخت در جلسه امروز کمیسیون اجتماعی حاضر نشد اما فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) و انوشیروان محسنی بندپی سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه امروز حضور داشتند و موضوع نحوه توزیع سبد کالایی به اقشار آسیب‌پذیر مورد بررسی قرار گرفت و توضیحاتی درباره اینکه این بسته حمایتی باید به چه صورت توزیع شود، ارائه شد.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه جامعه هدف این برنامه مشخص شده است، اظهار کرد: اقشار آسیب‌پذیر غالبا از مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی و سایر اقشار آسیب‌پذیر هستند و این بسته حمایتی اغلب در قالب کالا عرضه خواهد شد. 

وی درباره نحوه توزیع این بسته حمایتی گفت: این بسته حمایتی در مناطقی که فروشگاه‌های زنجیره‌ای وجود دارد به صورت کالا و اجناس عرضه خواهد شد اما در مناطقی که جمعیت کم است و فروشگاه زنجیره‌ای وجود ندارد به صورت وجه نقد توزیع می‌شود، که وزارت کار، این بررسی را بر عهده دارد.

بابایی صالح ابراز داشت: درباره اینکه این اقلام کالایی چه چیزهایی هستند یا اینکه میزان آن وجه نقد چقدر خواهد بود صحبتی به میان نیامد اما این کالاها بین سه دهک تقسیم خواهد شد. نمایندگان مجلس با توجه به التهابات اخیر در بازار ارز تاکید داشتند که این بسته حمایتی تا پایان مهرماه عرضه شود.

نماینده مردم بوئین زهرا گفت: ریس ستاد هدفمندی یارانه‌ها هم در این جلسه حضور داشت و به سوالات تعدادی از نمایندگان مجلس پاسخ داد. نماینده‌ها درباره قطع یارانه‌ها می‌گفتند که موکلین ما در شهرستان‌ها می‌گویند که آقای ایزدی پاسخگو نیست اما ایزدی گفت که من مسئول پرداخت هستم و نه مسئول قطع و وصل یارانه‌ها این را وزارت کار باید مشخص کند.

کد N1973271

وبگردی