آفتاب

انتخاب دو نفر برای عضویت در کمیته کاهش آسیب‌های اجتماعی

انتخاب دو نفر برای عضویت در کمیته کاهش آسیب‌های اجتماعی

رئیس شورای شهر تهران از انتخاب دکتر مروه وامری و خانم ارشد برای عضویت در کمیته برنامه‌ریزی کاهش آسیب‌های اجتماعی شورای شهر تهران با رأی اکثریت اعضای شورای شهر تهران خبر داد.

به گزارش ایسنا، محسن هاشمی رفسنجانی در پایان نودویکمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: در جلسه امروز در نخستین دستور جلسه حسن رسولی خزانه‌دار شورا گزارشی از تحقق بودجه نقد و غیرنقد شهرداری تهران برای تیرماه و مردادماه سال جاری ارائه کرده‌اند و اعضای شورا نیز نظرات خود را در خصوص این گزارش مطرح کردند.

وی افزود: برای تحقق منابع غیرنقد شهرداری تهران، رایزنی‌هایی انجام شده و مقرر شده تا لایحه‌ای در این خصوص به شورا ارسال شود و می‌توانیم تا پایان سال میزان تحقق بودجه غیرنقد در شهرداری را افزایش دهیم.

هاشمی ادامه داد: طرح یک فوریتی مدیریت تعارض منافع در شهرداری تهران یکی دیگر از دستور جلسات نودویکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران بود که یک فوریت طرح در جلسه هفتادوپنجم شورا به تصویب رسیده بود. در ادامه پس از بحث و بررسی کلیات این طرح در جلسه امروز به تصویب رسید. یکی از پیشنهاداتی که توسط اعضای شورای شهر ارائه شد این بود که نام  اعضای شورای شهر تهران در این مصوبه گنجانده شود.

رئیس شورای شهر تهران تاکید کرد: قانون مدیریت تعارض منافع در دولت هم وجود داشته و در شهرداری تهران نیز ما برای شفاف شدن، این موضوع را در دستور کار قرار دادیم که مدیران نتوانند در قراردادها با اقدام درجه یک خود وارد قرارداد شوند و در پست‌های دولتی از آنها استفاده نکنند.

وی افزود: در شهرداری ما تقریبا در شرکت‌ها و سازمان‌های وابسته نزدیک به 2500 پست مدیریتی داریم ضمن اینکه شورای شهر تهران تاکید بر شفافیت سوابق و تجربیات مدیران شهرداری تهران دارد. بر همین اساس آنها موظفند اطلاعات شخصی خود را در سامانه شفافیت بارگذاری کنند.

هاشمی ادامه داد: این اقدام قطعا در فرآیند شفافیت بر نحوه انتصابات مفید خواهد بود که در حال حاضر تعداد مدیرانی که اطلاعات خود را در این سامانه واگذاری کرده‌اند، در حال افزایش است و در صورتی که این رقم به صورت صد در صد برسد می‌توانیم راستی آزمایی کنیم که چه کسانی در مجموعه شهرداری حضور دارند و یا اقوام آنها نیز در این مجموعه هستند. البته در برخی موارد افرادی در مجموعه شهرداری وارد می‌شوند که در ابتدا با هم فامیل نیستند اما در ادامه با یکدیگر نسبت فامیلی پیدا می‌کنند که این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به پرسشی درباره حضور اقوام خود در مجموعه شهرداری تهران نیز گفت:  در این زمینه اطلاعی ندارم که باید این موضوع را پیگیری کنم.

هاشمی افزود: در این جلسه معرفی دو نفر از کارشناسان به عنوان ناظر بر مسائل اجتماعی و آسیب‌های اجتماعی توسط اعضای شورا انتخاب شدند و خانم دکتر مروه وامری با 12 رأی و لیلا ارشد با 16 رأی به عنوان دو نفر عضو در کمیته برنامه‌ریزی کاهش آسیب‌های اجتماعی توسط اعضا انتخاب شدند.

[p]انتهای پیام

کد N1973073

وبگردی