آفتاب

نباید نگران روزهایی که دلار بالا می‌رفت، باشیم

نباید نگران روزهایی که دلار بالا می‌رفت، باشیم

یک عضو کمیسیون اقتصادی تاکید کرد: دستگاه‌های اقتصادی ما باید تلاش کنند که مشکلات اقتصادی کشور را به درستی حل کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، کاظم دلخوش اباتری در نظق میان دستور خود با اشاره به نوسانات بازار ارز و کاهش قیمت آن، گفت: در ارتباط با اقتصاد کشور این روزها نوساناتی وجود دارد نه باید نگران آن روزهایی که دلار بالا می‌رفت و نه باید نگران این روزهایی که دلار در حال پایین آمدن است بشویم.

وی ادامه داد: اعتقاد من این است که به جای اینکه احساساتی فکر کنیم و تصمیم بگیریم در بخش ارز، سکه، کالا و خدمات دولت برنامه دقیق اقتصادی داشته باشد. متاسفانه یک آشفتگی و نابسامانی در گمرک دیده می‌شود که سرمایه‌گذاران، تولید کنندگان و صادر کنندگان را رنج می‌دهد. دستگاه‌های اقتصادی ما باید تلاش کنند که مشکلات اقتصادی کشور را به درستی حل کنند.

وی با بیان این‌که بعضی از مسئولین و ادارات، برخی از مسائل و مشکلات ریز را به دلیل ضعف مدیریت بزرگ می‌کنند، گفت: مشکل کامیون‌داران مشکلی نیست که به راحتی حل نشود. مشکل بیمه این عزیزان و دادن تسهیلات از صندوق توسعه ملی برای تامین تجهیزات و امکانات آنها مواردی است که با صرف کمترین وقت و هزینه حل می‌شود.

نماینده مردم صومعه‌سرا در دهمین مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: طی هفته گذشته  کشاورزان در شهرستان‌های تالش و صومعه‌سرا دچار خسارت سیل شدند. ده‌ها خانه در اثر سیل ویرانگر از بین رفته است. متاسفانه مجلس مسئولیت مدیریت ستاد بحران را به وزارت کشور و پول را به سازمان برنامه و بودجه داد، با این کار یک دوگانگی در عمل و اجرا به وجود آمده است. ستاد مدیریت بحران به این مورد توجه کند و اکیپ‌هایی را به منطقه اعزام کند.

وی ادامه داد: لازم است که وزارت نیرو نیز درباره ساماندهی رودخانه‌ها و مسیرهایی که سیل آنها را دچار آسیب کرده، توجه بیشتری داشته باشد. فصل برداشت برنج به پایان رسیده است. از دولت و از وزارت صنعت می‌خواهیم که در ارتباط با واردات برنج توجه کافی را داشته باشند و به کشاورزان عزیز ضربه نزنند. با توجه به اینکه بودجه سال ۹۸ را در پیش داریم در مورد بیمه کشاورزان توجه بیشتری صورت گیرد.

کد N1972953

وبگردی