آفتاب

بازار ارز همچنان یکپارچه فروشنده است | چرا قیمت دلار می‌ریزد؟

 بازار ارز همچنان یکپارچه فروشنده است | چرا قیمت دلار می‌ریزد؟

کاهش قیمت دلار از دیروز عطش فروش دلارهای خانگی را بالا برد و بسیاری از خریداران دلار را برای فروش دلار در شهرهای مختلف به بازار کشاند.

خبرآنلاین: این روند امروز نیز تداوم یافته و در حالی که بازار ارز هنوز فعالیت خود را آغاز نکرده است، بسیاری برای اطلاع از قیمت دلار راهی سبزه میدان و فردوسی شده اند.
معاملات ارز دیروز تا آخرین ساعات شب تداوم داشت و ریزش قیمت ها سبب شد نرخ دلار حتی در برخی شهرها به یازده هزار تومان نیز برسد .
گزارش‌های رسیده از خیابان فردوسی و سبزه میدان حکایت از ان دارد که از صبح دیروز، ساعت به ساعت ، فاصله قیمت خرید و فروش دلار و سایر ارزها از سوی دلالان افزایش یافته است.
بر این اساس در حالی که دلالان قیمت فروش ارز را بین 14 تا 15 هزار تومان اعلام می کردند، برای خرید قیمت بالاتر از 12 هزار تومان را به ندرت پیشنهاد می دادند.
ترکاشوند، دبیرکل کانون صرافان ایرانیان روز گذشته اعلام کرد: بانک مرکزی آیین نامه ای برای عرضه ارز به بازار در دست تهیه دارد که فروش ارز به مردم را تسریع و تسهیل می‌کند؛ اگر این اتفاق بیفتد و این آیین نامه اجرا شود، بازار می‌تواند خود را تعدیل و کنترل کند.
در اولین روز هفته شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا مدیریت بازار ارز را به بانک مرکزی واگذار کرد.
در عین حال اعلام اتحادیه اروپا مبنی بر عدم همراهی با تحریم های آمریکا نیز عامل موثر دیگر در ریزش قیمت ارز طی روزهای اخیر است .
خبرگزاری ها از نهایی شدن طرح ساز و کار ویژه اتحادیه اروپا برای مراودات تجاری با ایران در تقابل با تحریم ها و فشارهای آمریکا خبر داده اند.
خبرگزاری شین هوا اعلام کرده است این طرح کانال پرداختی ویژه برای تجارت کشورهای اروپایی با ایران است. در این راستا بانک مرکزی هفت کشور اروپایی در طراحی این سازوکار جدید تجاری همکاری دارند.
خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی ایران نیز گزارش داد: فدریکا موگرینی مسئول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه گذشته در نیویورک گفت «ایجاد سازوکار ویژه برای مراوده تجاری با ایران» به این معناست که اعضای اتحادیه اروپا یک مسیر قانونی را برای تسهیل تبادلات مالی مشروع با ایران ایجاد می‌کنند.این طرح به شرکت‌های اروپایی اجازه می دهد که تجارت خود با ایران را ادامه دهند.
فعالان بازار ارز معتقدند با این روند ، کاهش قیمت ارز تداوم یافته و بار روانی حاکم بر این بازار تخلیه خواهد شد.
کد N1972860

وبگردی