آفتاب

پرداخت عوارض سالیانه خودرو، توسعه حمل و نقل عمومی شهر

پرداخت عوارض سالیانه خودرو، توسعه حمل و نقل عمومی شهر

همشهری‌آنلاین: مدیرکل تشخیص و وصول درآمد ضمن تقدیر از مشارکت شهروندان در پرداخت عوارض گفت: برای توسعه حمل ونقل عمومی و ارتقاء درآمدهای پایدارشهری، شهروندان محترم نسبت به پرداخت عوارض خودرو خود اقدام و مدیریت شهری را در ارائه خدمات مطلوب‌تر به شهروندان یاری کنند.

وحيد عرب، مدیر کل تشخیص و وصول درآمد گفت: شهروندان و مالکان خودرو به صورت سالیانه ملزم به پرداخت عوارض خودرو خود هستند وچنانچه عوارض خودرو در مهلت مقرر پرداخت نشود به موجب قانون، جریمه دیرکردی معادل 2 درصد به ازا هر ماه محاسبه و به مبلغ عوارض در سال آتی اضافه می‌شود.

مدیر کل تشخیص و وصول درآمد با اعلام این مطلب گفت: شهروندان و مالکان محترم می‌توانند نسبت به مشاهده و پرداخت عوارض خودرو خوددر سامانه جامع ملی عوارض خودرو به آدرس: cartax.tehran.ir ، نسبت به دریافت مفاصا حساب اقدام كنند و این مفاصا حساب اینترنتی در زمان نقل و انتقال خودرو قابل استناد است.

وحید عرب در خصوص سایر روش‌های پرداخت عوارض خودرو گفت : کلیه مالکان و شهروندان می‌توانند با مراجعه به سامانه فوق و پایگاه اینترنتی شهرداری تهران به نشانی www.tehran.ir و یا پرتال اداره کل تشخیص و وصول درآمد به نشانی daramad.tehran.ir در بخش عوارض خودرو ، نسبت به مشاهده وپ رداخت عوارض سالیانه خودروی خود اقدام کنند.

او در ادامه گفت: چنانچه به هر دلیل شهروندان محترم امکان پرداخت عوارض خودرو خود را از طریق غیر حضوری نداشتند یا اطلاعات خودرو مورد نظر درسامانه موجود نبود، می‌توانند به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک شهر و یا دفاتر پیشخوان خدمات دولت مراجعه کنند.

کد N1972785

وبگردی