آفتاب

ترجمه رمان خاستگاه از دن براون روانه بازار شد

ترجمه رمان خاستگاه از دن براون روانه بازار شد

ترجمه رمان «خاستگاه» نوشته دن براون با محوریت شخصیت پرفسور رابرت لنگدان توسط انتشارات کتابسرای تندیس منتشر و راهی بازار نشر شد.

آفتاب: رمان «خاستگاه» نوشته دن براون به تازگی و طی چند روز گذشته با ترجمه حسین شهرابی توسط انتشارات کتابسرای تندیس منتشر و راهی بازار نشر شده است.

این کتاب مدتی معطل مجوز چاپ بود و فرایند انتشار و صحافی‌اش به سرعت پس از اخذ مجوز انجام شد. در نتیجه «خاستگاه» از دیروز دوشنبه ۹ مهر منتشر و عرضه شد. نسخه اصلی این کتاب سال گذشته با عنوان «Origin» همزمان در ۱۳ کشور جهان منتشر شد. مترجمان مختلف کتاب در این ۱۳ کشور، مانند روال بازگردانی کتاب‌های پیشین این نویسنده، تحت تدابیر امنیتی و در حالی که دو ماه در خانه‌ای در بارسلون به سر بردند، کار ترجمه را انجام دادند.

دن براون نویسنده سرشناس آمریکایی است که او را با رمان‌های «کد داوینچی»، «فرشته‌ها و شیاطین»، «دوزخ» و «نماد گمشده» می‌شناسیم که تا به حال فیلم سینمایی اقتباسی ۳ عنوان «کد داوینچی»، «فرشته‌ها و شیاطین»، «دوزخ» ساخته و اکران شده‌اند. شخصیت اصلی این رمان‌ها، پروفسور رابرت لنگدان نمادشناس آمریکایی و استاد دانشگاه هاروارد است که ایفاگر نقش او در فیلم‌های مورد اشاره، تام هنکس بوده است.

در «خاستگاه»، لنگدان برای شرکت در برنامه‌ای مهم به موزه گوگنهایم در بیلبائو واقع در اسپانیا می‌رود. موضوع برنامه، اعلام کشفی است که گفته شده علم را زیر و رو خواهد کرد. میزبانِ لنگدان، مردی به نام ادموند کِرش است؛ یک آینده‌شناس و میلیاردر که اختراعات و پیش‌بینی‌هایش باعث شده شخصیت مشهوری بشود. کرش سال‌ها پیش از دانشجویان پروفسور لنگدان در هاروارد بوده و حالا قرار است باعث رقم‌زدن پیشرفت بزرگی در دنیای علم و فلسفه بشر بشود. این پیشرفت قرار است جواب دو پرسش مهم و بنیادی بشر را درباره اصل وجودی‌اش بدهد.

ادامه داستان از این قرار است که با شروع برنامه‌ای که کرش تدارک دیده، لنگدان و دیگر مهمانان، تحت تاثیر قرار می‌گیرند اما از همان اول ماجرا مشخص است که قرار است جنجال‌هایی به پا شود و حتی جنجالی‌تر از چیزی که فکر می‌کردند. برنامه تدارک‌دیده ناگهان تبدیل به یک آشوب می‌شود و کشف ارزشمند ادموند کرش در معرض نابودی قرار می‌گیرد. جان پروفسور لنگدان به خطر می‌افتد و ناچار به فرار می‌شود. حالا او مجبور است دردسرهای زیادی را تحمل کند تا به راز کشف کرش دست پیدا کرده و آن را علنی کند.

لنگدان به دهلیزهای تاریک تاریخ ادیان بنیادگرای اروپا قدم گذاشته و باید از دست دشمنانش فرار کند. خواستگاه این دشمنان کاخ سلطنتی اسپانیا است...

ترجمه این رمان با ۷۶۸ صفحه و قیمت ۷۰ هزار تومان منتشر شده است.
کد N1972784

وبگردی