آفتاب

خلبانان تا 65 سالگی اجازه پرواز دارند

خلبانان تا 65 سالگی اجازه پرواز دارند

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: سازمان در همه ­سطوح مدیریتی و کارشناسی بازنشسته‌ای که مشمول بخش نامه اخیر باشد، ندارد.

به گزارش آفتاب به نقل از سازمان هواپیمایی کشوری؛ رضا جعفرزاده با اشاره به رعایت قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان بیان کرد: در حال حاضر قرار داد تمام وقت جهت به کارگیری بازنشستگان در سازمان هواپیمایی کشوری نداریم و کارکنان سازمان مطابق مقررات و در زمان مقرر بازنشسته می شوند و به کارگیری مجدد در این سازمان صورت نمی گیرد.
وی همچنین در پاسخ به این سوال که وضعیت خلبانان با اجرایی شدن دستورالعمل جدید بازنشستگی چگونه است؟­ افزود: بر اساس ­مقررات هوانوردی در انطباق با ضمیه اول کنوانسیون شیکاگو فعالیت خلبانان­ تا سن 65 ­سالگی در صورت داشتن گواهینامه خلبانی و گواهینامه پزشکی مجاز است ولو سابقه خدمتی آنها بیش از 30 سال باشد.
مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری افزود: ممکن است خلبانی پس از گذراندن 30 سال خدمت به عللی بازنشسته و از کار منفک شود در این صورت امکان بازگشت به ایرلاین دولتی را ندارد.
جعفرزاده، افزود: در صورت رسیدن خلبانان به سن65 سالگی، اجازه پرواز برای حمل مسافر، بار و پست ندارند اما در خصوص هواپیمای شخصی این شرایط مستثنی است.
وی با بیان اینکه خلبانان در سن 65 سالگی مجاز به دریافت گواهینامه پزشکی نخواهند بود، تصریح کرد: خلبانان تا قبل از سن 60 سالگی به صورت سالیانه و بعد از سن 60 سالگی هر 6 ماه یکبار چک پزشکی می شوند، مگر مواردی خاص و با تشخیص پزشک هوایی این زمان کوتاهتر خواهد بود.
کد N1972717

وبگردی