آفتاب

لبنان اتهام اسرائیل علیه حزب‌الله را رد کرد/ واکنش نتانیاهو به بازدید سفرا از اطراف فرودگاه بیروت

لبنان اتهام اسرائیل علیه حزب‌الله را رد کرد/ واکنش نتانیاهو به بازدید سفرا از اطراف فرودگاه بیروت

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از بازدید وزیر خارجه لبنان به همراه سفرای خارجی از اطراف فرودگاه بیروت انتقاد کرده و آن را یک بازدید تبلیغاتی و فریبکارانه خوانده است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، چند روز پس از اتهام‌های بی‌اساس نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در مورد وجود تاسیسات موشکی حزب‌الله لبنان در نزدیکی فرودگاه بیروت، «جبران باسیل» وزیر خارجه این کشور شماری از سفرا را به بازدید محل برد.

جبران باسیل، روز گذشته در جمع بیش از ۷۰ نفر از دیپلمات‌ها و گروهی از روزنامه‌نگاران گفته است دولت لبنان هرگز اجازه نمی‌دهد در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بیروت تاسیسات موشکی ایجاد شود.

وزیر خارجه لبنان اتهام‌های نخست‌وزیر اسرائیل علیه حزب‌الله را «غیرواقعی» توصیف کرد و یادآور شد که مدرکی برای اثبات آن‌ها ارائه نشده است.

بر این اساس، نخست‌وزیر اسرائیل، هفته گذشته در جریان سخنرانی خود در سازمان ملل، حزب‌الله لبنان را متهم کرده بود که در نزدیکی فرودگاه بیروت تاسیسات مونتاژ موشک احداث کرده است.

باسیل، روز گذشته این موضوع را تایید کرد که حزب‌الله لبنان «موشک‌های هدایت‌شونده» در اختیار دارد، ولی تصریح کرد که این امر «به این معنی نیست که آن‌ها در مجاورت فرودگاه بیروت قرار دارند».

اما پس از این بازدید سفرای خارجی از اطراف فرودگاه بیروت، نخست‌وزیر اسرائیل اتهام‌های خود علیه حزب‌الله لبنان را تکرار کرد و مدعی شد این حزب«بارها با استفاده از تبلیغات دروغین و دولتی، جامعه بین‌المللی را فریب داده است».

نتانیاهو اظهار داشت: «سفرا باید از خود بپرسند چرا (لبنان) سه روز صبر کرد تا این بازدید را صورت دهد. حزب‌الله همیشه مراقب است که منطقه را تمیز کند».

او در عین حال دولت لبنان را متهم کرده است که امنیت شهروندان خود را، با هدف «پنهان کردن حزب‌الله، گروهی که مردم را در جریان دشمنی با اسرائیل به گروگان گرفته»، به خطر می‌اندازد.

طبق این گزارش، سفیر روسیه در بیروت که در این بازدید بود، از این اقدام ابراز رضایت کرده‌ و گفته از کلوب و استادیومی بازدید کرده که به نظرش نمی‌توانند محل انجام اقدامات سری باشند.

 

 

کد N1972662

وبگردی