آفتاب

بهره‌مندی از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد از اهداف راهبردی ما است

بهره‌مندی از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد از اهداف راهبردی ما است

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی تاکید کرد: ارتقای سطح فرهنگی جامعه در خصوص پدیده سالمندی، بهره‌مندی از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد و شرکای اجتماعی از جمله اهداف راهبردی ما است.

 

به گزارش ایلنا،‌ سیدتقی نوربخش در جلسه شورای ملی سالمندان گفت: بخش قابل توجهی از جامعه سالمندان کشور را بازنشستگان تأمین اجتماعی تشکیل می‌‌‌دهند اما با توجه به تصویب قوانین مختلف و بازنشستگی‌‌‌‌های پیش از موعد، در حال حاضر ورود به دوران بازنشستگی برای بخش قابل توجهی از بازنشستگان تحت پوشش این سازمان همزمان با سالمندی نیست و تعداد زیادی از بازنشستگان تأمین اجتماعی بین ۴۰ تا ۵۰ ساله هستند.

وی ادامه داد: بر اساس قوانین جاری پرداخت مستمری ماهیانه، تأمین درمان و سایر خدمات از سوی سازمان تأمین اجتماعی به بازنشستگان ارائه و تمامی ابعاد زندگی و معیشت این عزیزان تمشیت می‌‌‌شود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی افزود: سازمان تأمین اجتماعی برای ارائه خدمات به جامعه شریف بازنشستگان و سالمندان تحت پوشش دارای برنامه راهبردی مشخصی است و آرامش خاطر و حفظ کرامت این عزیزان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

نوربخش به تشریح اهداف راهبردی این سازمان درخصوص خدمت‌‌‌رسانی به سالمندان پرداخت و اظهار داشت: ارتقای سطح فرهنگی جامعه درخصوص پدیده سالمندی، بهره‌‌‌‌مندی از ظرفیت سازمان‌‌های مردم‌‌‌نهاد و شرکای اجتماعی در راستای احیا و ارتقای منزلت سالمندان و توانمندسازی و حفظ و ارتقای سلامت جسمی و روحی سالمندان از جمله اهداف راهبردی ما است.

وی اضافه کرد: ارتقای سرمایه اجتماعی و حمایت اجتماعی از سالمندان، توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز برای ارائه خدمات به سالمندان و ارتقای امنیت مالی سالمندان از دیگر اهداف راهبردی است که با استفاده از تمامی ظرفیت‌‌‌ها در سازمان تأمین اجتماعی پیگیری می‌شود. 

کد N1972282

وبگردی