آفتاب

امکانات مازاد دانشگاه‌ها در اختیار مراکز علمی و آموزشی قرار گیرد

امکانات مازاد دانشگاه‌ها در اختیار مراکز علمی و آموزشی قرار گیرد

استاندار خراسان شمالی با تاکید بر این که دانشگاه های استان امکانات خوبی در اختیار دارند، گفت: این دانشگاه ها باید امکانات مازاد خود را در اختیار بقیه مراکز علمی و آموزشی قرار دهند .

به گزارش ایسنا، محمدرضا خباز در کمیسیون دانشجویی خراسان شمالی اظهار کرد: باید با هماهنگی معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری برآوردی از امکانات دانشگاه ها انجام گیرد تا دانشگاه ها از امکانات مازاد یکدیگر با خبر شوند و با تاکید بر هم افزایی بتوانند از این امکانات و تجهیزات استفاده کنند .

وی استفاده از امکانات مازاد دانشگاه ها را در راستای استفاده بهینه و افزایش بهره وری دانست و تصریح کرد: استفاده از امکانات مازاد دانشگاه ها می تواند در امر توسعه و پیشرفت این حوزه نقش مهمی را ایفا کند زیرا برای احداث فضاهای جدید در دانشگاه ها ضمن آن که باید اعتبارات میلیاردی هزینه شود، نیازمند یک کار انقلابی، سریع و اعتقادی هستیم که بسیار نیز زمانبر خواهد بود  .

استاندار خراسان شمالی هم چنین مشکل کمبود خوابگاه برای دانشجویان را یکی از مهم ترین مشکلات این قشر دانست و افزود: برای حل این مشکل مهم، باید خیران این حوزه را شناسایی کرد تا ما را در بحث احداث خوابگاه دانشجویی کمک کنند و باید بدانیم که کاری محال و غیر ممکن نداریم لذا باید همت مضاعف به خرج داد .

وی از دانشجویان به عنوان آینده سازان این کشور یاد کرد و افزود:در هفته اخیر با تعدادی از مدیران از جاده منتهی به سایت دانشگاه های مرکز استان بازدیدی انجام دادیم که در این بازدید ضمن استماع مشکلات این حوزه، تصمیمات مهمی در قالب زمانبندی مشخصی اتخاذ شد .

دکتر خباز، موضوعاتی همچون خوابگاه، راه دسترسی دانشگاه ها، ایاب و ذهاب دانشجویان، روشنایی محور و حمل زباله ها را از اهم مشکلات موجود در حوزه دانشگاه های یادشده برشمرد که ضمن پیش بینی اعتبارات مورد نیاز هریک از این مشکلات در یک بازه زمانی مشخص به سرانجام خواهد رسید .

استاندار خراسان شمالی درخصوص مشکل دیگر دانشگاه ها که هزینه آب بهای مصرفی در خوابگاه های دانشجویی غیردولتی است، گفت: این مشکل باید در کشور و به شکل ملی حل شود یا این که در استان به طرق مختلف حل کنیم هر چند که در سفر اخیر وزیر علوم به این استان وی قول مساعد حل این مشکل را داد .

در این نشست روسای دانشگاه های استان هر یک جداگانه ضمن بیان مطالبات و دغدغه های حوزه دانشجویی متفق القول خواستار بازدید استاندار از فضاهای دانشگاهی متبوع خود شدند .


انتهای پیام

کد N1971818

وبگردی