آفتاب

بررسی نحوه ادامه فعالیت اقتصادی در شب

بررسی نحوه ادامه فعالیت اقتصادی در شب

نشست «منظر شبانه تهران» با حضور سخنگوی شورای شهر تهران، رئیس سازمان زیباسازی و شماری از اساتید دانشگاه برگزار می‌شود و به بررسی نحوه ادامه فعالیت اقتصادی شبانه می‌پردازد.

به گزارش ایلنا، پنجمین نشست از سلسله نشست‌های ارائه پژوهش‌های مدیریت شهری، از ساعت 16 تا 18 روز چهارشنبه 11 مهر با حضور علی اعطا (عضو شورای اسلامی شهر تهران)، برزین ضرغامی (رئیس سازمان زیباسازی شهر تهران)، سید عبدالهادی دانشپور (استاد دانشگاه علم و صنعت)، بهناز امین‌زاده (استاد دانشگاه تهران) و میثم بصیرت (معاون مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران) در سالن ایران زمین شورای اسلامی شهر تهران برگزار می‌شود.

در کلان‌شهرها به دلیل حضور جمعیت زیاد و تداخل فعالیت‌های شهروندان، شهر در طول شبانه‌روز پویاست و زندگی در آن جریان دارد. وجود زندگی شبانه پویا و سرزنده در مراکز شهری یکی از ویژگی‌های بارز شهرهای موفق دنیاست. مدیریت کلانشهرهایی که زندگی شبانه پویایی دارند، برای آن برنامه ویژه‌ای دارند.

 برخی نقاط تهران پس از ساعات اداری به ناامن‌ترین نواحی تبدیل می‌شوند؛ درحالی که  بسیاری از شهرها با پیش‌بینی فعالیت‌هایی، بخش عمده‌ای از فعالیت‌های اقتصادی خود را در شب‌ها نیز ادامه می‌دهند. ضمن اینکه بسیاری از شهروندان تنها پس از پایان ساعت کاری روزانه امکان استفاده از فضاهای شهری و عملکردهای تفریحی و فرهنگی را دارند. این تجربه در هر کشور بنا بر بسترهای فرهنگی و اجتماعی شهرهای آن متفاوت است و در تهران نیز تجربه آن در ماه رمضان قابل توجه بوده است.

این نشست که پنجمین نوبت از سلسله نشست‌های ارائه پژوهش‌های مدیریت شهری است، درصدد است با به چالش کشیدن مسایل مربوط به سیمای شبانه تهران و کوشش در یافتن پاسخ پرسش‌های مطرح شده، زمینه‌ای برای هم‌اندیشی سه ضلع شورای شهر، شهرداری تهران و دانشگاه و نیز دستیابی به یک بینش مشترک و رویکرد یکپارچه در زمینه حیات شبانه در شهر تهران و شناسایی سازوکارهای لازم برای بروز و ظهور آن در شهر تهران فراهم کند.

 حضور مدیران شهری، مهندسین و کارشناسان و تمامی علاقه‌مندان و اصحاب رسانه در آن آزاد است.

کد N1971218

وبگردی