آفتاب

ترمینال سلام فرودگاه امام به پیشرفت فیزیکی 95 درصدی رسید

ترمینال سلام فرودگاه امام به پیشرفت فیزیکی 95 درصدی رسید

مدیر پروژه ترمینال سلام گفت: تمام تجهیزات ساخت ترمینال سلام تامین شده و در حال حاضر پیشرفت فیزیکی این پروژه 95 درصد است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، فرزاد همدان‌چی در حاشیه بازدید خبرنگاران از پروژه ترمینال سلام با بیان اینکه این ترمینال 32 هکتار محوطه دارد و در حال حاضر محوطه فضای سبز به وسعت هفت هکتار در حال ساخت است.

وی درباره احداث پارکینگ ترمینال سلام اظهار داشت: در فاز نهایی پارکینگ این ترمینال ظرفیت و گنجایش چهار هزار خودرو را خواهد داشت اما در حال حاضر یک پارکینگ با ظرفیت هزار خودرو آماده است.

مدیر فروش ترمینال سلام گفت: این ترمینال از دو بخش ایرساید و لندساید تشکیل شده است و تخفیفات زیربنایی در این ترمینال کامل شده است و زیرساخت فیبر نوری، مخابرات، گاز، برق و آب آشامیدنی در حال حاضر تامین است.

همدان‌چی با بیان اینکه اکثر تجهیزات ساخت ترمینال تامین شده است افزود: در حال حاضر این پروژه پیشرفت فیزیکی 45 درصدی دارد و در قالب 3.5 طبقه و 55 هزار مترمربع و با گنجایش 4.5 میلیون مسافر در سال در حال ساخت است.

همدان چی ادامه داد: تمام تجهیزات تامین شده دو دستگاه پله برقی هم از گمرک ترخیص و تا چند روز آینده وارد کارگاه می‌شود.

وی افزود: در این ترمینال 52 کانتر چکینگ، 40 گیت گذرنامه، و هفت گیت سپاه خواهیم داشت و هفت پل تلسکوپی ساخته می‌شود که در سه گیت خروجی نصب خواهد شد. یکی از گیت‌ها هم سه پل تلسکوپی دارد که مخصوص ایرباس 380 است.

مدیر پروژه ترمینال سلام گفت: چکینگ ترمینال تا شهریور 96 پیشرفت فیزیکی 40 درصدی داشت اما امروز پیشرفت فیزیکی آن به 95 درصد رسیده است.

وی همچنین درباره طرح‌های معماری ترمینال سلام گفت: طرح های معماری به صورت هایتک و براساس ترمینال‌گالری طراحی شده و 10 هنرمند صاحب امضا طرح‌های خود را ارائه کردند.

 

کد N1971167

وبگردی