آفتاب

برنامه ششم توسعه بر ۲۰سال شدن خدمت آتش‌نشانان تاکید دارد/آتش‌نشانی جزو مشاغل سخت و زیان‌آور است

برنامه ششم توسعه بر ۲۰سال شدن خدمت آتش‌نشانان تاکید دارد/آتش‌نشانی جزو مشاغل سخت و زیان‌آور است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه برنامه ششم توسعه بر ۲۰سال شدن خدمت آتش‌نشانان تاکید دارد، گفت: آتش‌نشانان خواستار اعمال قانون مشاغل سخت و زیان‌آور هستند.

به گزارش ایلنا، علیرضا محجوب (نماینده حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس) در گفتگو با خبرگزاری خانه ملت، درباره اعمال قوانین مشاغل سخت و زیان‌آور برای آتش نشانان، گفت: آتش‌نشانان با توجه به موقعیت کاری، خواستار اعمال قانون مشاغل سخت و زیان‌آور هستند و از همین رو، مجلس شورای اسلامی نیز با  طرح استفساریه، خواهان اجرای این قانون برای آتش‌نشانان شده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس، تصریح کرد: به‌طور مثال، سازمان آتش‌نشانی تهران زیرمجموعه صندوق بازنشستگی  شهرداری است. بنابراین، شورای شهر تهران نیز وعده و قول داده که مشکلات موجود برای اعمال قوانین مشاغل سخت و زیان‌آور را برای آتش‌نشانان برطرف کند و اگر این مسئله، بر طبق برنامه ششم توسعه برطرف نشود، بر طبق قانون مرتفع می‌شود.

عضو کمیسیون اجتماعی یادآور شد: وضعیت آتش‌نشانان هم اکنون منطبق بر قانون کار است اما آتش‌نشانان خواستار اعمال قوانین خاص استخدامی و کشوری بر طبق مشاغل سخت و زیان‌آور هستند و از همین رو، در گذشته نیز هیئت وزیران اعلام کرده که بر طبق قانون کار، آتش‌نشانان می‌بایست ۲۵سال خدمت کنند اما در قانون برنامه ششم توسعه بر طبق ماده ۸۶ تاکید شده که خدمت آتش‌نشانان ۲۰ سال در نظرگرفته شود.

کد N1971081

وبگردی