آفتاب

روزنامه «ایران» و پایگاه خبری «شهدای ایران» مجرم شناخته نشدند

روزنامه «ایران» و پایگاه خبری «شهدای ایران» مجرم شناخته نشدند

سخنگوی هیات منصفه مطبوعات تهران گفت: امروز در جلسه دادگاه سه پرونده مورد بررسی قرار گرفت که روزنامه ایران و پایگاه شهدای ایران تبرئه و سایت انتخاب خبر مجرم شناخته شدند.

احمد مومنی‌راد در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، با ذکر این موضوع که در جلسه امروز، سه پرونده مورد بررسی قرار گرفت، گفت: در پرونده نخست مدیرمسئول روزنامه «ایران» با سه اتهام مواجه بود که هیات منصفه در هر سه مورد ایشان را مجرم نداست.

وی در تشریح سه اتهام گفت: انتشار نام و مشخصات و موقعیت اداری و اجتماعی افراد، فاش کردن مسائل محرمانه و استنکاف از اجرای اوامر قضایی با سوءاستفاده از مقام خود سه اتهامی بود که مدیرمسئول روزنامه ایران با آن مواجه بود.

مومنی‌راد افزود: دومین پرونده جلسه امروز مربوط به پایگاه خبری «شهدای ایران» بود که این پایگاه خبری با اتهام نشر اکاذیب به قصد اضرار به غیر و افترا با شکایت شاکی مواجه بود.

وی ادامه داد: پایگاه خبری شهدای ایران هم با نظر هیات منصفه مطبوعات مجرم شناخته نشد. 

سخنگوی هیات منصفه مطبوعات در خصوص سومین پرونده هم گفت: در پرونده سوم مدیر مسئول سایت «انتخاب خبر» با اتهامات نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی و فعالیت تبلیغی علیه نظام مواجه بود  که در هر دو مورد مجرم شناخته شد و هیات منصفه هم این پرونده را مستحق تخفیف ندانست.

لازم به ذکر است جلسه رسیدگی به این سه پرونده در شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی عباسی برگزار شد.

کد N1971021

وبگردی