آفتاب

مطالعات مرمت نهایی ۵ بنای تاریخی شاخص در بوشهر کلید خورد

مطالعات مرمت نهایی ۵ بنای تاریخی شاخص در بوشهر کلید خورد

معاون میراث فرهنگی استان بوشهر از انجام مطالعات برای مرمت نهایی ۵ بنای شاخص از جمله قلعه نصوری سیراف، قلعه بردستان، قلعه ملک منصورخان شبان کاره، عمارت مبارکی و مدرسه تاریخی گلستان در بافت تاریخی بوشهر خبر داد.

به گزارش ایلنا، مطالعات برای مرمت نهایی ۵ بنای تاریخی در سیراف و بافت تاریخی بوشهر کلید خورد.  

نصراله ابراهیمی (معاون میراث فرهنگی استان بوشهر) با اعلام این خبر گفت: اقدامات مطالعاتی ۵ پروژه مرمتی در سیراف و بافت تاریخی شیراز درحالی آغاز شده است که پس از تخصیص اعتبارات مرمت نهایی این بناهای ارزشمند تاریخی در استان بوشهر آغاز می‌شود.

او گفت: قلعه نصوری سیراف یکی از آثار مهم این استان محسوب می‌شود که مراحل مرمت و بازسازی آن تاکنون بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. این قلعه تاریخی که به «قلعه شیخ» نیز مشهور بوده و متعلق به اوایل دوره قاجاریه است قرارشده مرمت نهایی آن به محض تخصیص اعتبار در ایام دهه فجر به بهره برداری برسد.

ابراهیمی افزود: دو قلعه بردستان و قلعه ملک منصورخان شبان کاره از دیگر بناهای شاخص استان هستند که مرمت و بهره برداری از این بناها به گسترش ظرفیت‌های فرهنگی منطقه کمک خواهد کرد.

معاون میراث فرهنگی استان بوشهر همچنین تاکید کرد: مدرسه تاریخی گلستان یکی از آثارمربوط به دوره قاجار است که در محله قدیمی بهبهانی‌ها، روبروی اداره بندر واقع شده است. این اثر تاریخی نیز که ۲۵ اسفند ۱۳۷۸ با شماره ثبت ۲۶۵۹ به ثبت رسیده قرار است در دهه فجر نیز همراه با عمارت مبارکی در بافت تاریخی بوشهر به بهره برداری برسد.

کد N1970960

وبگردی