آفتاب
سخنگوی ناجا:

قدرت و اقتدار پلیس باید خاستگاه مردمی داشته باشد

قدرت و اقتدار پلیس باید خاستگاه مردمی داشته باشد

سخنگوی ناجا گفت: قدرت و اقتدار پلیس باید خاستگاه مردمی داشته باشد و پلیس باید این امانت را از هر گونه تعرض حفظ کند و اجازه ندهد به جان و مال مردم تعرض شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار احمد نوریان در نخستین نشست خبری خود با بیان اینکه نیروی انتظامی ۱۳ هزار شهید در عرصه‌های مختلف حفظ نظم، امنیت و آرامش جامعه تقدیم کرده است، گفت: نظم و امنیت کار ویژه نیروی انتظامی و محصول زحمات و تلاش پلیس در سراسر کشور است.

وی ادامه داد: در هر جامعه‌ای امنیت از اولویت‌هاست و در نبود آن به طور قطع چشم انداز خوبی برای پیشرفت و تعالی در جامعه وجود ندارد.

او با اشاره به شعار هفته ناجا خاطرنشان کرد: شعار هفته ناجا برگرفته از بیانات مقام معظم رهبری و مجموعه مطالبات مردم است و برهمین اساس شعار این هفته با عنوان (پلیس مقتدر، امین مردم) انتخاب شده است.

سخنگوی ناجا گفت: فرمانده ناجا نیز همواره به نیروها تاکید دارند پلیس مقتدر است که امانتدار جان، مال و ناموس مردم است.

سردار نوریان ادامه داد: شان مردم اقتضا می کند پلیس مقتدر، محبوب و توانمند باشد تا در چنین شرایطی احساس آرامش ایجاد شود. همچنین رشد و تعالی جامعه در گروی این است که پلیس مقتدر بوده تا با ایجاد امنیت فضا را برای پیشرفت در حوزه های مختلف اقتصادی اجتماعی فرهنگی و ... مهیا کند.

"همراهی مردم" ضامن موفقیت‌های پلیس بوده‌است

وی تاکید کرد: قدرت و اقتدار پلیس باید خاستگاه مردمی داشته باشد و پلیس باید این امانت را از هر گونه تعرض حفظ کند و اجازه ندهد به جان و مال مردم تعرض شود، در چنین شرایطی پلیس امین مردم و بازوی قدرتمند حاکمیت است. پلیس نیز این مهم را در دستور کار دارد و دنبال می کند، چراکه حسن عمل پلیس عاملی بوده که مردم پلیس را در کنار خود حس کنند، همانطور که همراهی مردم با پلیس ضامن موفقیت‌های پلیس بوده است.

سردار نوریان درباره حمله چند مرد کفن پوش و تخریب ۴۵ خودرو در ورامین گفت: این اتفاق در دست بررسی است و به محض بررسی تکمیلی ماجرا، اطلاع رسانی خواهد شد.

سخنگوی ناجا با بیان اینکه هفته ناجا از ۱۳ تا ۱۹ مهر برگزار می‌شود، تصریح کرد: هفته ناجا از مقاطع حساس رسالت ناجا محسوب می‌شود و همه ساله با انعکاس بخشی از دستاوردها و عملکردها در پی آن هستیم که تامین امنیت به عنوان مهمترین نیاز جامعه را پیش ببریم. در تلاش هستیم امنیت مردم‌پایه و پایدار را حفظ کرده و ارتقا دهیم این هفته را به نیروهای جان بر کف ناجا که در تمامی نقاط کشور فعالیت دارند تبریک می‌گویم.

وی با بیان اینکه طبق سالهای گذشته، نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات پلیس (ایپاس ۲۰۱۸) از فردا در مصلی تهران به مدت ۴ روز برگزار می‌شود، گفت: ۲۰ کشور با ۵ هزار محصول و ۱۷ رده تخصصی پلیس در این نمایشگاه شرکت دارند.

نوریان اظهار کرد: نخستین روز ناجا (جمعه) سردار اشتری در نماز جمعه تهران و در سایر شهرها فرماندهان آنها سخنرانی می‌کنند. دومین روز ناجا مراسم صبحگاه پلیس در سراسر کشور برگزار می‌شود و سومین روز افتتاح ۱۰۶ پروژه عمرانی در سراسر کشور که توسط مهندسی ناجا انجام شده، کلید خواهد خورد.

وی ادامه داد: دوشنبه تجهیزات فنی مربوط به معاونت آماد و پشتیبانی ناجا رونمایی می‌شود، در این روز همایش ملی طلایه‌داران فرهنگ ایمنی ترافیک نیز برگزار می‌شود. سه‌شنبه رونمایی از محصولات فاوا و روز چهارشنبه نشست سفرا و کاردانان را خواهیم داشت. گردهمایی کارگاهان پلیس آگاهی نیز برگزار می‌شود و پنجشنبه تجدید میثاق با آرمان امام راحل، شهدا و عطرافشانی مزار شهدا برگزار خواهد شد.

ادامه دارد...

کد N1970798

وبگردی