آفتاب

آخرین وضعیت مالکیت سینماهای آفریقا، قیام و پارامونت

آخرین وضعیت مالکیت سینماهای آفریقا، قیام و پارامونت

بنیاد مستضعفان درباره آخرین وضعیت مالکیت سینماهای آفریقا، قیام و پارامونت توضیح داد.

به گزارش ایلنا، بنیاد مستضعفان درباره آخرین وضعیت مالکیت سینماهای تحت پوشش این نهاد و واگذاری آنها به حوزه هنری اعلام کرد: براساس احکام صادره از محاکم انقلاب اسلامی، برخی سینما‌ها در اختیار بنیاد قرار گرفت. سپس با تشکیل حوزه هنری وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی و مکاتبات انجام شده، نهایتا طی نامه شماره ۴۳۰۳ مورخ 3 تیر ماه 1371دفتر مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) اعلام شد سینما‌های تحت پوشش بنیاد به حوزه هنری منتقل شود.

پیرو ابلاغیه مذکور و هماهنگی‌های به عمل آمده برابر صورت جلسات متعدد کلیه سینما‌های در اختیار بنیاد به صورت بلاعوض به حوزه هنری تحویل گردید و موارد اختلافی نیز در اجرای دستور شماره ۷۰۵۹۷ مورخ 15 آذر1393 ریاست بنیاد به حوزه هنری تحویل و متعاقبا اسناد آن‌ها منتقل شده است.

 دو سینمای پارامونت و قیام طبق تفاهم نامه سال ۱۳۷۰ با سازمان تبلیغات اسلامی در مقابل تحویل سینما سپیده (غیرمشمول) به حوزه هنری در اختیار بنیاد مستضعفان قرار گرفته و پس از بازسازی کامل مورد بهره‌برداری شرکت مادر تخصصی سیاحتی و مراکز تفریحی پارسیان قرار دارد و لازم به ذکر است مالکیت سینما‌های مذکور مشاعی و تنها ۷۰ درصد مالکیت آن در ید بنیاد مستضعفان می‌باشد.

 سینما آفریقا نیز از کمیته امداد خریداری و توسط شرکت مادر تخصصی سیاحتی و مراکز تفریحی اداره می‌شود ضمن اینکه برخی از سینما‌های واگذار شده به حوزه هنری دارای اماکن تجاری می‌باشد که مشمول واگذاری نبوده و در حال حاضر در اختیار مستاجران بنیاد مستضعفان قرار دارند؛ مجددا تاکید می شود که سینما‌های در اختیار بنیاد یا از کمیته امداد خریداری شده است و یا به دلیل مخروبه و غیر فعال بودن توسط بنیاد بازسازی و مشمول توافق با حوزه هنری نیست.

کد N1970751

وبگردی